Harrastuksista

Keskustelua harrastuksista.
Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Q45 » 27.03.2015 14:44

Onhan noita, mm. musiikin kuuntelu, kosketinsoittimet, bänditoiminta, lukeminen (lähinnä faktakirjallisuus), pyöräily, ohjelmointi, erään RTS pelin modaaminen, elokuvien katselu, tähtivalokuvaus. Eniten aikaa menee varmaankin bänditoimintaan ja noihin modailuhommiin, mutta mielellään käyttäisin enemmän aikaa myös kaukoputkella tiirailuun. Harmi vaan, että Suomi on niin huono maa tähtien katseluun. :( Suurimman osan ajasta on joko pilvistä, -20°C pakkasta tai yötön yö. Voi kun olisikin omakotitalo pimeällä seudulla ja aukea piha mistä katsella taivaalle.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 27.03.2015 16:57

Meillä monilla introilla on tosiaan varsin mielenkiintoisia ja omaperäisiäkin harrastuksia, vaikka ne sitten yksilölajeja olisivatkin. Vaikka ekstrot pitäisivät niistä varmasti monia "erakoituneen toihuina", ainakin itse annan paljon enemmän arvoa tällaisille erikoisemmille mielenkiinnonkohteille kuin vaikkapa stereotypisille joukkuelajeille, kuten jalkapallo tai jääkiekko. :)

memyselfandi

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja memyselfandi » 30.03.2015 19:26

Harrastan kävelyä, pyöräilyä, kiipeilyä, lumilautailua, kasvimaata, käsitöitä, maalausta, ihmisten tarkkailua, mulla on erilaisia lemmikkejä, ei pysyvää ihmissuhdetta ja joskus kirjoittelen vähän (jos keksin, että jostain syystä mun ajatuksia pitää laittaa paperille). Aika normi harrastuslista siis.

Mulla on pari ystävää, jotka pitävät minua sosiaalisena (meillä on samoja kiinnostuksen kohteita ja teen ihmisten parissa vapaaehtoistyötä), mutta poikkeuksellisen hitaana solmimaan ystävyyssuhteita. Toisaalta he myös tietävät (ja ymmärtävät), että väsyn helposti ihmisten kanssa, tulen silloin helposti ärtyneeksi tai saatan baarissa panikoitua ja kadota, ynnä töissä keskityn niin, etten kuule mitä mulle puhutaan, enkä välitä vastailla puhelimeen. Kaikilla kolmella aikuisella lapsellani on näitä samoja piirteitä (ja harrastuksia).

Snippex
Viestit: 2
Liittynyt: 06.12.2014 17:30
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Snippex » 31.03.2015 00:14

Musiikki tahdittaa päivittäisiä puuhiani suurimman osan ajasta. Joku leppoisampi musiikki soi aina taustalla kun olen kotona omiani touhuilemassa ja kovatahtisempi musiikki antaa liikuntasuorituksiin lisää tehoa. Työpäivätkin kuluvat vauhdikkaammin musiikin voimalla. Työskentelen tilassa jossa on muitakin ihmisiä ja musiikin avulla saan haalittua itselleni paremmin yksityisyyttä, kun vedän luurit korville ja väännän voluumia isommalle.

Liikunnallisten harrasteiden osalta varsinkin pyöräilystä tykkään. Mahtava fillaroida kesällä pitkiä lenkkejä jossain kauniissa luonnonmaisemissa. Pyöräily on jäänyt talven tultua, mutta kuluneena talvena innostuin juoksemisesta. Pitkien kestävyyslenkkien parissa on mukava kokeilla omia rajojaan. Juoksemisen kaveriksi aloitin kuntosalin muutama viikko sitten. Aikaisemmin itsekin olen vierastanut ajatusta kuntosalista ja treenaamisesta ihmislauman keskellä. Onneksi oma salini on todella rauhallinen, useimmiten muutama hassu ihminen siellä täällä. Välillä saan olla aivan yksin, mikä on tietysti aivan mahtavaa :) Silloin kun siellä sattuu olemaan hieman enemmän ihmisiä, en olostani aivan yhtä suuresti nauti.

Tuollaisia yksilölajeja tykkään harrastaa, mutta minua on alkanut myös kiinnostaa ajatus paritanssista. Vielä en ole kurssille rohkaistunut lähtemään. Se on juuri se kotoa lähtemisen vaikeus, josta tuolla aiemmin joku mainitsikin. Niin ja sulkapalloa kyllä kutkuttaisi kovasti päästä pelaamaan pitkästä aikaa. Ehkä tämän foorumin kautta voisinkin pelikavereita metsästellä...

Kirjoitellakin tykkään. Kai oman päiväkirjan pitämisen voi laskea kirjoitttamisen harrastamiseksi. On jotenkin todella terapeuttista purkaa omia ajatuksiaan kirjoittamalla. Vaikka ne tekstit eivät kenenkään ulkopuolisen nähtäväksi olekaan menossa. Tosin vajaa vuosi sitten aloitin myös blogin pitämisen. Siinä hommassa on mukavaa, kun saa jonkin verran vastakommentteja omille pohdinnoille.

Luonnon keskellä olen kasvanut ja luonnossa liikuskelu kaikissa muodoissa on tärkeää. Kävely- ja vaellusretket, kalastus, valokuvaus yms. kaikki mahdollinen. Kunhan vain pääsee luonnon helmaan liikkumaan. Muilta osin tykkään vielä kaikenlaisesta luovasta näpertelystä. Se voi olla vaikka puutöitä tai taulun maalaamista, pääasia että saan jotain visuaalisesti näyttävää luoda. Visuaalisuus on se minun "juttuni". Tämän vuoksi tykkään myös valokuvauksesta ja varsinkin sen jälkeen tapahtuvasta näpertelystä eli kuvankäsittelystä. Mahtava miten paljon temppuja sen avulla pystyykään tekemään. Ja vähän vastaavanlaista puuhaa olen sitten päätynyt työksenikin asti tekemään.

Johannes
Viestit: 1
Liittynyt: 03.04.2015 08:26
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Johannes » 03.04.2015 10:16

Moi. Katselin akuuttiohjelmaa jossa Linus Jonkman hertoi kirjastaan Introvertit - työpaikan hiljainen vallankumous, googletin introvertin. Löysin tämän sivuston, minähän olen 100%.n introvertti. Nuoruudessa harrastin joukkuepelejä, toisaalta en viihtynyt niissä. Salilla käyn epäsäännöllisen säännöllisesti, kuulokkeet korvilla. Pyöräily 1,5-3 tunnin lenkki yksin , se on hienoa varsinkin kesäaamuna, onneksi kohta on kesä. Vaellusreissuja tullut tehtyä 3-4 äijän porukassa. Haluaisin lähteä joskus yksin, testaamaan fiilistä olla yksin luonnon keskellä.Koskaan en ole viihtynyt isossa porukassa, eikä minun tarvitse kokoajan tehdä jotain, voin vain olla. Toisaalta jos jotain tehdään jotain se tehdään kunnolla. :)

evv
Viestit: 1
Liittynyt: 29.03.2015 17:57
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja evv » 18.04.2015 20:25

Itse harrastan lukemista, valokuvaamista sekä tähtitiedettä. Yleisestikin olen erityisen kiinnostunut tieteestä, joten luen myös siihen liittyviä julkaisuja usein. Myös luonto kiinnostaa siinä missä matkailukin.

Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Försti » 19.04.2015 23:26

.
Viimeksi muokannut Försti, 29.07.2022 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 20.04.2015 15:05

Försti kirjoitti:Harrastan nörtteyttä, näin kevyesti ilmaisten. Tarkemmin minulle tuo tarkottaa kaikenlaista virittelyä ja säätämistä pääsääntöisesti tietokoneella alkaen ihan vanhojen pelien modaamisesta ja Linuxien virittelystä.
Täällä hyvin pitkälti sama homma. Minua kiinnostaa suuresti erilaiset käyttö- ja tiedostojärjestelmät, niiden toiminta (myös sen kuoren alla) ja tosiaan kaikenlainen tietokoneella virittely, www-koodaus, ohjelmointi jne.. Oon pyöritellyt paljon mm. erilaisia UNIX/Linux -järjestelmiä ja halunnut oppia niiden logiikkaa sen taustalla. Paljon myös testailen erilaisia nettipalveluita, ohjelmistoja ja yritän syventää tietotaitouttani. Joskus on myös mukava verestää muistoja jollain klassikopeleillä. :lol:

Nörtteyttä siis harrastan, mutta jotenkin en vain itseäni miksikään stereotypiseksi nörtiksi tunnista. Ei ole rillejä, en ole "kukkakeppi" ja kiinnostaa minua siis paljon muukin. :)

Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Försti » 20.04.2015 17:09

.
Viimeksi muokannut Försti, 29.07.2022 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Harrastuksista

Viesti Kirjoittaja Q45 » 20.04.2015 19:39

Tuli aloitettua bonsaiharrastus tässä äskettäin, tuossa tuo Bauhausista ostettu valmis kasvi nyt kasvaa. Saa nähdä kauan menee ennen kuin kuolee. :lol: No joo, kyllä sitä on pyrkinyt ihan kunnolla hoitamaan, pitää vaan vielä lueskella lisää aiheesta että tietää edes jotenkin mitä on tekemässä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa