Millaista musiikkia kuuntelette?

Keskustelua harrastuksista.
INTPinson
Viestit: 57
Liittynyt: 12.07.2014 15:43
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja INTPinson » 23.02.2015 19:45

niksuu93 kirjoitti: Kaupallinen radiohan on auttamatta täyttä paskaa. Jos joku radiokanava pitää valita, niin Yle on ainoa kuunneltava.
Mulle taas Radio City. 8-) Mutta hyvin harvoin käytän radiota musiikin kuunteluun.
niksuu93 kirjoitti:
niksuu93 kirjoitti:Kiinnitän paljon huomiota kappaleiden eri yksityiskohtiin, nyansseihin, kuuntelen yhtä soitinta kerrallaan jne. Ja kuuntelu tapahtuu tietysti Genelecin studiomonitoreilla ja AKG:n ammattilaiskuulokkeilla. Ei millään marketin kympin rihkamoilla. :)
Mulla on "vain" Kossin Porta Prot, joita käytän myös kitaralla harjoitellessa. :)

Passepartout

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 23.02.2015 20:34

Cupcake kirjoitti:Kuuntelen musiikkia oikeastaan jokaisessa tilanteessa, koska olen oppinut sietämään sitä. Suurperheen jäsenenä talossa ei koskaan ole hiljaista ja matematiikan tunnit menisivät ihan päin honkia, jos pitäisi kuunnella 20 eri henkilön sorinaa. Keskityn paremmin silloin kun ärsykkeitä on vain yksi kahdenkymmenen sijasta.
Neutraali/mieluisa musiikki varmaan toimii hyvänä vastameluna tai valkoisena kohinana tai miksi sellaista sanotaan? Minä vaan en pysty tuohon, vaan alan aina kuunnella sitä musiikkia. Siksi en siedä yhtään kappaleita joista en pidä, koska en voi yhtään sulkea niitä ulos vaan sitä vaan kuuntelee väkisin että vittu mitä paskaa. Samasta syystä en kuuntele radioita, koska en pysty yhtään sulkemaan ulos mainoksia tai niitä lätinöitä.

Jännä juttu muuten jos monetkin tykkää "I like Chopinista" mutta kukaan ei kehtaa myöntää sitä. :) Mutta mä tykkään kyllä ihan Fryderyk Chopinistakin.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 23.02.2015 21:47

INTPinson kirjoitti:Mulla on "vain" Kossin Porta Prot, joita käytän myös kitaralla harjoitellessa.
Hmm... Olen monia Porta Pro miehiä käännyttänyt hifin pariin, mitenhän onnistuisi sinun kohdalla? :lol:

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 23.02.2015 21:50

Passepartout kirjoitti:
Cupcake kirjoitti:Kuuntelen musiikkia oikeastaan jokaisessa tilanteessa, koska olen oppinut sietämään sitä. Suurperheen jäsenenä talossa ei koskaan ole hiljaista ja matematiikan tunnit menisivät ihan päin honkia, jos pitäisi kuunnella 20 eri henkilön sorinaa. Keskityn paremmin silloin kun ärsykkeitä on vain yksi kahdenkymmenen sijasta.
Neutraali/mieluisa musiikki varmaan toimii hyvänä vastameluna tai valkoisena kohinana tai miksi sellaista sanotaan? Minä vaan en pysty tuohon, vaan alan aina kuunnella sitä musiikkia. Siksi en siedä yhtään kappaleita joista en pidä, koska en voi yhtään sulkea niitä ulos vaan sitä vaan kuuntelee väkisin että vittu mitä paskaa. Samasta syystä en kuuntele radioita, koska en pysty yhtään sulkemaan ulos mainoksia tai niitä lätinöitä.

Jännä juttu muuten jos monetkin tykkää "I like Chopinista" mutta kukaan ei kehtaa myöntää sitä. :) Mutta mä tykkään kyllä ihan Fryderyk Chopinistakin.
Itselläni riippuu paljolti miten tarkkaa ja ajatusta vaativaa työtä olen tekemässä, miten paljon musiikki häiritsee. Jos olen kirjoittamassa jotain ihan ajatuksella, en todellakaan voi kuunnella samalla koska se häiritsee kait korkeampaa ajattelua ja peittää luovuutta. Jos vaikka olen laittamassa ruokaa, ei häiritse oikeastaan yhtään.

Olen ollut onnekas intro kun olen kasvanut yksinhuoltajaperheessä ainoana lapsena. Mulle ois ihan kamalaa, jos olis kokoajan hirveesti ihmisiä ympärillä - ihan vaikka ois tuttujakin. Välillä on vain päästävä kaikkia pakoon. :D

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 24.02.2015 15:30

Mä kuuntelen pääasiassa vanhempaa heviä, etenkin Dio on sydäntä lähellä. Taustamusiikki soi usein tietokoneelta mutta jos haluan oikeasti jotain kuunnella, pyörittelen vinyylejä Harman/Kardonin soittimella Marantzin vintagevahvistimen läpi. Kaiuttimina toimivat vanhat mutta edelleen ihan hyvätasoiset BBX 485 S-BR:t.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 25.02.2015 17:39

Heitetääs tähän tällainen lisäkysymys: millaista musiikkia vihaatte/ette voi sietää?

Minulle se on suomiräppärit. En tiedä niitä kuunnellessa pitäisikö itkeä vai nauraa. :lol:

Avatar
Mörkö
Viestit: 23
Liittynyt: 24.11.2014 18:24
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Mörkö » 25.02.2015 18:58

Cheek, Robin, Isaac Elliot, Shakira, .... +1000 muuta ;D
Beyoncen - 7/11 on tällä hetkellä ehkä kamalin biisi, mitä olen koskaan kuullut. Kannattaa kokeilla... pystyttekö kuuntelemaan loppuun asti :twisted:
Bitbull on kanssa semmonen biisien raiskaaja että oksat pois. Porukka kuitenkin tuntuu siitä pitävän, kun se fiittaa jokatoisessa biisissä. Kasmirin vinkuminen biiseissä on kans alkanut ottaan pannuun. Ylipäätänsä lähes kaikki, missä mieslaulajan pitää väkisin päästä korkealle ja hoilottaa jotain tyhjänpäiväistä uula laata..

Kuva

900
Viestit: 14
Liittynyt: 31.10.2013 19:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja 900 » 26.02.2015 00:13

niksuu93 kirjoitti:Heitetääs tähän tällainen lisäkysymys: millaista musiikkia vihaatte/ette voi sietää?
Pari viikkoa sitten yritin ihan piruuttani kuunnella jonkun Jukka Pojan biisin alusta loppuun, mutta noin minuutin kohdalla oli pakko lopettaa, koska minua alkoi puistattaa ja jopa ihan kirjaimellisesti oksettaa :?

Räppiä, death metallia sekä mitään viimeisten kymmenen vuoden aikana pinnalle noussutta tuotantoa en oikeastaan suostu edes luonnehtimaan musiikiksi vaan meteliksi. Tämän metelin lisäksi en pidä myöskään klassisesta musiikista tai jostain Tapio Rautavaara -aikakauden iskelmästä.

Iän puolesta tässä kai "pitäisi" tykätä täysin kritiikittömästi siitä mitä NRJ milloinkin soittaa, mutta soittolistalla on yleensä 80-luvun poppia, discoa ja rockia (80-luvun musiikki kuulostaa hyvältä) tai Eppu Normaalia ja Leevi and the Leavingsia (hienoja sanoituksia).

Musiikin soittamista taustameluna esimerkiksi kaupassa tai ruuhkabussissa en ymmärrä, tuollaisessa käytössä huono musiikki lähinnä häiritsee ja hyvä musiikki menee aivan hukkaan.

Nyt soi: Sandra - In The Heat Of The Night (1985) 8-)

Merelda
Viestit: 6
Liittynyt: 20.02.2015 14:26
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Merelda » 26.02.2015 10:35

Olen kans huomannut, että mulla on melkoisen laaja musiikkimaku. Mieltymykseni saattaa riippua päivästä, vuodenajasta , tilanteesta jne. Kuuntelen klassista, Electric swingiä, rockia, poppia, elektronista musiikkia, fiftarimusiikkia. Jossakin vaiheessa mulla oli 70-luvun discokausi meneillään :lol: :D

Passepartout

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 26.02.2015 14:32

Mä inhoan kaikkea sellaista musiikkia missä pääosassa on musiikin asemasta ns. laulava perse, kuten yksi fb-kaverini luonnehti. Tämä on aika oivallinen esimerkki siitä:

https://www.youtube.com/watch?v=LDZX4ooRsWs

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa