Häät

Tarinoita siitä, millaista on olla introvertti ekstroverttien maailmassa.
ruttunen
Viestit: 1
Liittynyt: 21.01.2017 12:21
Viesti:

Häät

Viesti Kirjoittaja ruttunen » 21.01.2017 12:42

Hei foorumi!
Ensimmäinen viesti tänne, eikä jännitä (paitsi vähän).
Olen siis alta kolmenkymmenen oleva mieshenkilö ja päätymässä naimisiin ensi kesänä.

Parempi puolisko on aivan intopinkeänä suunnittelemassa häitä ja puvun sovitusta ja sormuksen valintaa yms.
Mutta itseäni jotenkin alkaa aina hieman ahdistamaan kun häät tulevat puheeksi ja puolisko tästä välillä aina tympiintyy.
Pitäisi etsiä hääbändiä ja oikeanlaisia koristeita ja hääbiisilistaa, valita häävalssia ynnä muuta.
Pitäisi olla tietynlaiset kupit joista riisiä/kukkienlehtiä tms. heitellään. Sormuksen pitää olla juuri tietynlainen ja kimpussa tiettyjä kukkia yms.
Itselleni kelpaisi vaikka 30e perus-sormus, eikä kukillakaan minulle juuri merkitystä.

Pidän kyllä yleensä kaikenlaisesta järjestelystä, mutta jostain syystä tuntuu, että itselle häiden järjestäminen tuottaa suuria vaikeuksia. Osaisin kyllä varmasti järjestää esim. kaverilleni oikein hienot häät. Ehkä syy on siinä, että tiedostan sen, että olen itse pääosassa koko päivän noissa häissä. Enkä siitä välitä.

Pelottaa jo valmiiksi miten selviän kun kyseinen päivä koittaa, kun en introverttina todellakaan viihdy häiden kaltaisissa tilaisuuksissa kovinkaan hyvin. Enkä varsinkaan koko päivää aamusta yöhön. Minulla ei ole kovin montaa ystävää ja sekin ahdistaa, että täytyy niistä harvoista valita se bestman/manit. Jotenkin sitä vielä miettii, että kuka niistä kavereista olisi "hyvä" bestman, eli juontotaitoinen ja lupsakka seuramies, mutta ehkä tämäkin ajatus on täysin väärä ja pitäisi valita puhtaasti fiiliksen mukaan. Haluaisin tietyllä tavalla valita ne kaikki ja samalla en ketään heistä. Mietityttää sekin, että minkälaiset polttarit minulle meinataan järjestää, tai saako niitä kukaan ylipäätään järjestetyksi, kavereitteni keskuudessa kun yleensä se olen ollut minä joka on jotain harvoja tapahtumia järjestellyt.

Puolisko pitää todella paljon tanssista ja hän ehdotti tanssikurssillekkin menoa häävalssin takia, mutta itse onneksi sain hänet puhuttua ympäri, ettei mitään valssia tule. Hoidetaan tuo pakollinen häätanssi vaan jollakin tavalla heilumalla tanssilattialla :D Tanssiminen ja kaikenlainen esiintyminen kun on itselle aika tuskallista.

Onko kellään kokemuksia omien häiden järjestämisestä ja niihin osallistumisesta ja miten suoriuduitte päivästä?
Onko joku painiskellut samankaltaisten ongelmien kanssa?

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 21.01.2017 19:01

Kuulostaa hieman siltä, ettei tuleva puolisosi tunne sinua kovin hyvin.

Lacrima
Viestit: 2
Liittynyt: 07.01.2017 22:49
Viesti:

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja Lacrima » 21.01.2017 22:56

Ei kokemusta ns oikeista häistä. Itse tyydyin vaatimattomimpaan mahdolliseen. Eli maistraatissa, ei omalta puolelta ketään omaisia, puolison vanhemmat ja sisarus todistajana, En ollut edes kertonut omaisilleni asiasta. Mitäpä nuo asiasta olisivat välittäneet. Ei hääpukua, ei hääkuvia ym. Tietty olisi ollut hienoa pitää oikeat häät, juhlat ym. Mutta kun ei olisi ollut ketä sinne kutsua. Ei ystäviä, välit omaisiin käytännössä poikki. Eikä miehelläkään ystäviä joita kutsua. Haikeana sit kuunnellut miten ihania häitä ihmiset järkänneet. Mutta ovat niitä onnekkaita joilla ystäviä ja läheisiä ihmisiä.
Mutta tällaistahan se elämäni on ollut. Arkea vaan.
Monille naisille vaan häät on tärkeät. Itse oisin kans mieluusti ollut edes sen yhden päivän ns prinsessana. Joten en ihmettele että puoliskosi sellaista haluaa. Koeta vain kestää, ei se ole kuin yksi päivä vain

mystik
Viestit: 8
Liittynyt: 09.01.2017 22:25
Viesti:

Re: Häät

Viesti Kirjoittaja mystik » 23.01.2017 23:32

Itselläni ei ole kokemusta tuossa tilanteessa olemisesta, mutta pystyin lukiessa samaistumaan tilanteeseesi täysin ja koin suunnatonta ahdistusta. Vaikea tilanne, mutta kuten todettua yllä, varmaan vaan koitettava kestää ja yritettävä tehdä kompromisseja mahdollisimman paljon. Että molemmat olisi suht tyytyväisiä.
Minua pyydettiin tuossa hetki sitten bestmaniksi. Kuulemma pienimuotoiset häät olisi, mutta sanoin silti etten oikein tiedä. Kysyin, eikö olisi ketään muuta. Onneksi ei tainnut kuitenkaan kaveri loukkaantua.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa