Olen yrittänyt samaa ja sain sellaiset itkupotkuraivarit takaisin, että on viimeinen kerta kun menen ketään asiasta huomauttamaan. Ei vain kestetä sitä jos annetaan jotain negatiivista palautetta ja moititaan heidän selvästi vinksahtaneita toimintatapoja. Mielenkiintoista muutenkin miten jos ihmisiä menee neuvomaan jossain asiassa miten he tavallaan sekoavat aivan täysin. Yksi mielenkiintoinen pointti on lisäksi se, että mukaan vedetään myös menneisyyskortti jolla voidaan aukoa päätä takaisin. Vaikka siis minä ihan ystävällisesti olisin vain sanonut että olisit voinut hoitaa tuonkin asian paremmin, takaisin tulee sellaista settiä siitä että älä kuule sinä ahdistunut, masentunut, erakoitunut paska tule meitä neuvomaan missään. Sulla ei oo varaa siihen. Mikä sinä olet mitään mihinkään sanomaan, sinähän olet vasta pentu eikä sulla ole lapsia. Joo, ei kannattaisi ehkä olla teilläkään.Passepartout kirjoitti:Yritin kerran yhdellä keskustelupalstalla herättää keskustelua siitä, että draamakuningatarten kannattaisi opetella vähän itsehillintää ennen lastentekoa. Koska sensitiivinen lapsi saattaa kärsiä ihan suunnattomasti jos äiti tai isä suuttuu milloin mistäkin ja käyttäytyy arvaamattomasti. No, minuthan lynkattiin siihen paikkaan. Kun tunteitaan ei saa tukahduttaa ja sitä rataa.
Kumpi sitten loppujen lopuksi on oikeassa, en tiedä. Mutta ehkä se kertoo jotain totuudesta, että jos lapset tulevat mieluummin minulle avautumaan kuin omille vanhemmilleen, että on tainut mennä pelottelu/uhkailutekniikka hyvin kohdilleen. Ei ihme että monista kasvaa oikeita hermoraunioita tällä kasvatuksella.
Toinen juttu mistä saan myös runsaasti kuraa niskaani, on parisuhdeasiat. Koska en ole koskaan itse seurustellut, minähän en voi mennä kenellekään tietenkään sanomaan juuta enkä jaata. Kerran tuli yhden henkilön kanssa puheeksi mm. luottamusasiat parisuhteessa ja kun minä menin kertomaan rehellisesti, että mulla ei ainakaan kävisi pettäminen mielessäkään jos jotain oikeasti rakastan, niin vastaus oli aivan mahtavan älykäs - no kyllä sä sitten ymmärrät kun vähän kasvat, että ihmiset pettää toisiaan ja sillä selvä. Ei sitä voi estää.
Jaahas, en tiennytkään ettei ihmisellä ole ollenkaan omaa tahtoa. Olen koko elämäni ihmetellyt sitä, kuinka ajattelen lähes kaikista asioista eri tavalla kuin ihmiset keskimääräisesti. Taitaa olla introverttiys osin syynä tähänkin.