Liikuntaa inhoan..
![Pyörittelee silmiä :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Väsymys voi johtua hyvin monenlaisista asioista, mutta omalla kohdalla täytyy myöntää että lääkäritkin tuntuvat olevani ymmällään sen perimmäisistä syistä. No, tietysti krooninen vatsasairaus, viikoittaiset sytostaatit, henkisen puolen ongelmat varmaan pahimmat tekijät, mutta kyllä tuo sosiaalinen kuormitus tulee omalla kohdalla vähintään hyvänä kakkosena.aviation kirjoitti:Joo, väsymystä ja sen sellasta on ollut. Oon tapellu sitä vastaan.
Liikkumalla ja tuntuu, että kunto on noussu.
Tänään sit lääkäri soitti verikokeiden tuloksista ja kalsiumarvo on edelleen
Koholla. Ionikalkki 1,37 tarkemmin sanottuna. D-vitamiinia tuli syötyä
100 mikrogrammaa päivässä pari kuukautta ja se arvo nousi.
Lääkäri laittoi lähetteen Taysiin sisätautien osastolle ja mainitsi
Lisäkilpirauhasista. En tienny, et sellaisia onkaan. Googlesta vetelin omia
Johtopäätöksiä : liikakasvu -> parathormonin ylituotanto ja siitä
Hyperkalsemia. Tällaiset lottopallot tällä kertaa.
Tarina jatkuu sit myöhemmin, mut väsymys, masennus,
Sosiaalisista suhteista rasittuminen, Mikä yhdistyy helposti introverttiyteen,
Voikin johtua muustakin.
Jep, tämä minullakin hieman henkisesti epävakaalla ihmisellä ikuisuusprojektina. Nyt kun on saanut tuon ruoka- ja liikuntapuolen paremmalla totalle, voikin ruveta tätä kehittämään ihan urakalla. Apua olen itseasiassa jo saanut, ihan yksinkertaisistakin oppaista, joiden luotettavuuteen en todellakaan yleensä usko.E-J kirjoitti:Terveisiin elämäntapoihin liitän myös ns. henkisen puolen, eli jatkuvan pyrkimyksen kehittymään asenteiden ja ajattelutapojen puolella "paremmaksi ihmiseksi". Ihiminenhän on psyko-fysinen kokonaisuus..
Mä harrastin tätä ihan samaa oikeastaan murrosikään asti. Edelleen sorrun helposti vanhoihin tapoihini, ruoka ja herkut kun tuntuvat olevan monelle minut mukaanlukien masennuslääke nro 1. Kuitenkin pääsääntöisesti syön suht terveellisesti ja olenkin sen ottanut jo ihan nykyiseksi elämäntavakseni.anuski kirjoitti:Mä oon syöyn aika epäterveellisesti melkeen koko elämäni, käytännössä murrosikään päästessäni räjähti käsiin. Aikuisiällä on ajoittaisia korjausliikkeitä tullut, mutta aina oon palannu samoihin vanhoihin tapoihin. Näin ollen onhan sitä ylimääräistä painoakin kerääntynyt. Nyt on taas tapakorjaus käynnissä ja tällä kertaa olen ihan erilaisella lähestymistavalla liikenteessä. Tarkoitus on nyt tehdä pysyvä muutos.
Muakin on alkanut yllättävän paljon kiinnostaa alkaa kiinnittämään huomiota ihan tosissaan omaan ruokavalioon. Ihminen joka ennen söi ilman omantunnontuskia vehnää, marinoituja lihoja ja herkkuja hedelmät, marjat ja vihannekset tiskiin jättäen ja E-koodeista ja muista pahemmin piittaamatta katsoo nyt ihan oikeasti tarkkaan mitä suuhunsa laittaa. Tuntuu tavallaan aika uskomattomalta, mutta paluuta entiseen ei enää todellakaan ole. Huomaan ainakin omalla kohdallani selkeän muutoksen parempaan muuttuneella ruokavaliolla: vatsasairauteni on rauhallisempi ja olo muutenkin jotenkin kevyempi. Ei se pelkkää placeboakaan voi olla.Starshine kirjoitti:Tällähetkellä suht. terveelliset ja itseasiassa haaveilen siirtyväni lähes täysin luomuruokaan ja ns. puhtaaseen ruokaan.
Takana vaikea syömishäiriö-jakso, tosin vuoden verran olen ollut jo ihan tolpillani. Sairastin tai voi sitä sanoa että sairastan kai yhä edelleenkin BED- eli ahmimis-häiriötä.
Ruoan kanssa vieläkin opettelemista ja pienin askelin on siirrytty kohti normaalia suhtautumista ruokaan ja syömiseen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa