Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Kaikki ihmissuhteisiin liittyvät aiheet.
SamsungMuki
Viestit: 16
Liittynyt: 22.08.2015 20:41
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja SamsungMuki » 19.01.2016 14:39

Ajattelen, että sellainen olisi kiva kumppani.

Joni11223392
Viestit: 17
Liittynyt: 24.01.2016 02:49
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Joni11223392 » 24.01.2016 22:36

Minusta tuo aloittajan mainitsema varautuneisuus/ lukkoon meneminen on jotenkin jopa söpöä. :)
En ole tosin koulussa olessani (valmistuin keväällä) tavannut kun 2 semmosta tyttöä/naista.
Itse kun en kovin helposti puhu ylipäänsä kenellekään osittain sen takia kun en tiedä ihmisen luonteesta oikein mitään.

Tuollaiselle naiselle itse olisi helpompi puhua kun mulla on sitä samaa vikaa. :)
Toivosin semmosta luonteenpiirrettä mahdolliselta tyttöystävältäni.
Mies joka harrastaa jalkapalloa ja Opiskelee koodausta.

Vieras

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 01.02.2016 01:34

Vastausta aloitusviestiin ilman kommenttien lukua. Intro vs extro: Riippuu toki muistakin piirteistä, mutta yleensä helpompi ajatella jotain yhteistä introvertiksi tunnustautuvan tai siltä vaikuttavan kanssa, kuin liian menevän ja jatkuvaa sosiaalisuutta kaipaavan kanssa. Muutenkin kuulostat ihan mukavalta. En nyt tiedä että menisin ihan lukkoon, mutta jännitän kyllä.

Tuollainen ei todellakaan ole outoa ja epämiellyttävää ainakaan minusta. Riippuu sitten miten nuo käytännössä vaikuttavat tai muista ominaisuuksista. Tutustumismielessä menevämmiltä ekstroverteiltä ei ole tullut yleensä vastauksia. Introverteiltä naisilta on saanut edes jonkun vastauksen ja jotain vastakaikua. Introvertit eriteltynä, ehkä tosiaan ujommilta tai jotain saattaa sitten alun kohteliaisuuksien jälkeen mennä sisu kaulaan tai jotain. Ujoutensa voittaneiden kanssa on sitten parhaimmat keskustelut käyty, mutta ovat myös vaativia, pitäisi omia sosiaalisia ympyröitä laajentaa...

arthur
Viestit: 3
Liittynyt: 25.04.2015 19:01
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja arthur » 01.02.2016 01:36

Vieras kirjoitti:Vastausta aloitusviestiin ilman kommenttien lukua. Intro vs extro: Riippuu toki muistakin piirteistä, mutta yleensä helpompi ajatella jotain yhteistä introvertiksi tunnustautuvan tai siltä vaikuttavan kanssa, kuin liian menevän ja jatkuvaa sosiaalisuutta kaipaavan kanssa. Muutenkin kuulostat ihan mukavalta. En nyt tiedä että menisin ihan lukkoon, mutta jännitän kyllä.

Tuollainen ei todellakaan ole outoa ja epämiellyttävää ainakaan minusta. Riippuu sitten miten nuo käytännössä vaikuttavat tai muista ominaisuuksista. Tutustumismielessä menevämmiltä ekstroverteiltä ei ole tullut yleensä vastauksia. Introverteiltä naisilta on saanut edes jonkun vastauksen ja jotain vastakaikua. Introvertit eriteltynä, ehkä tosiaan ujommilta tai jotain saattaa sitten alun kohteliaisuuksien jälkeen mennä sisu kaulaan tai jotain. Ujoutensa voittaneiden kanssa on sitten parhaimmat keskustelut käyty, mutta ovat myös vaativia, pitäisi omia sosiaalisia ympyröitä laajentaa...
(Minun viesti, kirjautuneena olo näköjään tipahtaa välillä itsekseen pois.)

Icaroz
Viestit: 4
Liittynyt: 18.07.2016 17:27

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Icaroz » 18.07.2016 17:48

Kysymys: Mistä löytää Introvetti naisen? Kysyy Introvertti mies 25v. Itsestä tuntuu siltä että samankaltaista ihmistä on todella vaikea löytää. Itse olen ISTJ. Vinkkejä otetaan vastaan.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Q45 » 18.07.2016 21:39

Samaa ihmetellyt minäkin. Vaikea löytää samanhenkistä hissukkaa mistään, sellaista jota ei akkujen lataaminen tai omasta elämästä ja harrastuksista kiinni pitäminen liiaksi haittaisi.

Olen tässä parisuhdeasioita miettiessä tajunnut, että varmaan ihan mielelläni seurustelisin intriverttinaisen kanssa niin, että asuttaisiin molemmat omissa kodeissamme, mutta kuitenkin samassa kaupungissa tai muuten suht lähekkäin. Silloin olisi kummallakin varmasti tarpeeksi omaa aikaa, mutta myös läheisyydelle olisi mahdollisuus aina kun sille on tarvetta. Hankala löytää tällaista ihmistä mistään, ja vielä niin että mielenkiinnonkohteet ja muut osuisi sopivasti kohdilleen. :?

Kalevi111

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Kalevi111 » 28.08.2016 10:25

Minulla on samanlainen tunne. Mielellään haluan tutustua keskustella ja löytää asiaa. Mutta en osaa aukaista tai rohkene mennä samaan pöytään istumaan kahvilassa tai aloittaa keskustelua vaikka mieli tekisi.
Jään useimmiten aina yksin vaikka haluaisin keskustella kaikista asioista luonnosta, säästä, mitä silmillä juuri sillä hetkellä näkee.

cba
Viestit: 1
Liittynyt: 09.10.2016 00:31
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja cba » 09.10.2016 00:45

K4tj488 kirjoitti:Lähinnä yleisellä tasolla mietin, pitävätkö miespuoliset ihmiset tällaista maista outona ja epämiellyttävänä?
Miehet pitävät paljon introverteista naisista. Huomaat sen jo siitä, kun katsot "Oletko varattu?" -äänestyksen vastausjakaumia. Naisvastaajissa parisuhteessa olevia on lähes yhtä paljon kuin sinkkuja, kun taas miesvastaajissa sinkkuja on yli kuusi kertaa enemmän kuin parisuhteessa olijoita. Naisella introverttius ei siis ole mikään juttu parisuhteen löytämiselle. Eikö hissukseen nätisti istuva ja pitsinnypläystä harrastava nainen ole kautta historian ollut yhteiskunnan naisihanteena?

Petra
Viestit: 110
Liittynyt: 18.08.2016 07:46
Viesti:

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Petra » 12.10.2016 09:40

Jäin miettimään viestiketjua lukiessani että näinköhän minä vaikutan enemmän extrolta kuin introlta. Olen nimittäin vähemmän punasteleva ja muutenkaan hempeä tai muita sulostuttavia asioita viestivä.

Oman näkemykseni mukaan ei kyseessä ole mikään peittely-yritys herkkyydestä tai muusta vaan puhtaasti näkemys että vain oman itsensä näyttäminen ensikohtaamisissa on rehellisempää kuin yrittää olla sulokas naisihannetta muistuttava.

Kun oma itsetunto on vahva niin siinä herkkyyden osuus ei ensi tapaamisilla näy ja jos jatkoyhteyksiin kantaa.... alkaakin näkyä tarpeeni oman ajan pitämiseen eli toisin sanoen en jaksa roikkua puhelimessa en tapailla tiheästi jne.

Tuollaisen käytöksen voi sitten vastapuoli tulkita ihan kiinnostuksen puutteena, pelaamisena tai ties minä virheellisenä tulkintana.

Uskon että nyt kun tiedostan enemmän niin tykästyn miehiin jotka on samiksia. Mutta koska puoli vuosisataa elettyä elämää tarkoittaa sitä ettei perhe-elämän luomiseen ole mitään paineita ja yksinolon ihanuuden uhka on käsinkosketeltavampaa... olettaisin että rohkeutta pitäisi olla itsellä yhtä paljon kuin kohteella johon ihastun.

Dilemma tuleekin siinä etten usko monenkaan kohteeni oikeasti tietävän miksi heistä tuntuu paremmalta olla sotkeutumatta naisiin enää koskaan. Monesti on eroon johtanut avioliitto, lapsia.... jo sen arjen pyörittäminen vie voimat ja siihen sekottamaan uusia ihmisiä vaatimuksineen.... noup.

Olenkin menettämässä toivoni sillä tuntuu että parisuhdehalukkaat ikäiseni miehet ovat muuten rikki eli läheisriippuvia tai yksinäisyydestä kärsiviä, alkoholisteja tai syrjäytyneitä. Silloinhan suhteesta tulisi tasa-arvoinen molemmille antava. On kokemusta siis suhteesta keski-ikäisestä äitihahmoa etsivästä.

Epäilenkin että usein introvertit eivät kohtaa toisiaan. Tai tunnista. Ja ainakin tulkitsevat toisen käytöksen kiinnostuksen puutteena. Näin ainakin tässä elettyjen avioliittojen jälkeisessä elämänvaiheessa.

Vieras

Re: Mitä miehet ajattelevat introvertistä naisesta?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 28.11.2016 01:21

K4tj488 kirjoitti:Millaisia ajatuksia introvertti nainen herättää miespuolisissa henkilöissä?

Luonnollisestikin olen hiljainen, ujo ja varautunut, mutta myös huumorintajuinen, kiltti ja pidän keskusteluista. Ulkoisesti pidän itseäni ihan hyvännäköisenä ja nättinä.

Menen usein ihan jokapäiväisistäkin miesten kohtaamisista lukkoon ja vastapuoli ainakin huomaa jännittyneisyyden.

Lähinnä yleisellä tasolla mietin, pitävätkö miespuoliset ihmiset tällaista maista outona ja epämiellyttävänä?
Olen ite introvertti mies ja mulle se vois olla vähän haastavaa tutustua, ellei molemmat ole sellases moodissa että halutaan oikeesti tutustua toisiimme. Ja se vaikka menet lukkoon ei vaikuta oudolta eikä epämiellyttävältä, jos kuitenkin hymyilet ja mahollisesti punastut, vaikutat ujostuneelta. Se näyttää kauniilta ja siitä olis ite kiva ja helppo jatkaa keskustelua, vaikket saiskaan vastattua mitään

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa