Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Kaikki ihmissuhteisiin liittyvät aiheet.
osa
Viestit: 1
Liittynyt: 20.11.2018 23:11
Viesti:

Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja osa » 26.05.2020 16:06

Kesä koitaa ja lämpömittari nousee ja taas sitä mieli muuttuu. Koskaan en ole Tinderiä käyttänyt, mutta nyt asensin ja poistin samantien kun tuli eka kuva vastaan ja mietin, että nyt mun kuva näkyy täällä. Ei vaan pysty käyttämään tuota... Mitä jos joku tuttu näkee tai enhän minä nyt edes tunne juuri ketään XD. Joku jäätävä lukko aivoissa tuon softan suuntaan kyllä. Tulee hirmusen epämiellyttävä fiilis lähteä käyttämään. Silti iso osa ihmisistä kehuu tuota. A. Ei musta ole järkeviä kuvia tai jos on niin on muksujen kanssa touhuamassa jotain. B. Kaikki jotka sieltä tulee vastaan on kuitenkin extoverttejä ja hyperaktiivisa menijöitä. C. Olen hemmetin tylsä kuitenkin XD, joka ei kiinnosta ketään... D. Ahdistaa ajatuskin siitä, että tulisi treffit jonkun luonteelta aivan erillaisen ihmisen kanssa sovittua tai edes aloitettua keskustelu sellaisen kanssa.

Treffit24:sta kokeilin viime vuonna. Tein ihan hyvän profiilin (omasta mielestäni :) Itse tietenkään en saanut yhtään alotetta tehtyä (koska kuka nyt musta tykkäisi)... Pari yhteydenottoa tuli tähän suuntaan ja yhden kanssa treffeille ja homma eteni omaan makuun aivan liian nopeasti, vastapeluri ei sytyttänyt ja olin henkisesti aivan loppu ekan viikonlopun jälkeen. Hyppäsin siis täysin pois omasta mukavuusalueesta kun ajattelin, että normaalit tekee niin... Kelasin päässä nopeasti asiat kun näytti etenevän siihen tahtiin, että parempi lopettaa heti ennenkuin toisella tulee enemmän tunteita peliin. Pistin samantien poikka. Ja heti profiili poistoon ks. palvelusta.

Oishan se kiva löytää joku jostain, mutta mistä se tälläsellä introvertillä onnistuu? Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen. Päivittäin töissä naisvaltaisella alalla esimiestehtävissä, 15v parisuhde takana ettei nuo hamekansalasiet ihan vieraita olioita ole. Kuitenkin 1,5v avioerosta takana enkä parinhaun eteen ole tuon epäonnistuneen kokeilun jälkeen saanut mitään tehtyä. Ei mulla oikein ole mitään ongelmaa olla yksin kuten varmaan suurinosa tämän palstan kävijöistä voisi allekirjoittaa. Mutta olis se silti mukava löytää joku samanhenkinen kumppani. Kukaan kotoa tule hakemaan ja omat harrastukset on aika yksinäisiä joten sieltä kautta turha odottaa yhtään mitään. Pakottaa itensä taas tekemään joku profiili jonnekkin?

Miten te muut introvertit täällä? Pystyttekö käyttämään Tinderiä tai muita sovelluksia ihan helpolla? Jotain vinkkejä taklata omat päänsisäiset lukot omasta riittämättömyydestä tai mitä ihmeellistä siellä nyt sitten onkaan taustalla. Olen kyllä vähän luovuttanut ne on osa omaa luonnetta enkä niistä pääse koskaan yli tai ympäri.

***

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja *** » 02.06.2020 09:33

Moikka!
Itse käytän kyllä Tinderiä mutta ihme kyllä jotenkin jäänyt nuo treffeillä käynnit vähiin :lol: siis tykkäilen todella harvoin kenenkään kuvaa,ajatus siitä että sit se viestittely alkaa ja kohta pitäs olla näkemässä sitä tyyppiä,alkaa ehkä hiukan ahdistaa :? Yhden kanssa kävin treffeillä ja siitä kehkeytyi sellainen muutaman kuukauden tapailu mutta itseä alkoi ahdistaa hänen liiallinen "milloin nähdään"-kysely, vaikka hän oli tietoinen siitä että mulla oli kouluhommiakin todella paljon..siihen se sitten lopahti kun lopulta en jaksanut enää,oli liian stressaava elämäntilanne.
Sitä olen itsekin miettinyt, että mistä sen "oikean" voi löytää, kun ei ole esim. illanistujaisissa se porukan suupaltti ja huomionkipein ekstrovertti joka varmasti kiinnittäis vastakkaisen sukupuolen huomion :roll: jollain tavalla olen vain yrittänyt itselleni uskotella että hiljaisena olen se kiehtovampi tyyppi ja kyllä tää tästä vielä :lol:

MaaOnVoimaa
Viestit: 59
Liittynyt: 12.01.2019 19:42
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja MaaOnVoimaa » 10.06.2020 20:08

En oo pystynyt tekemään profiilia mihinkään palveluun, täällä mulla oli ilmoitus jota oli puolen vuoden aikana katsottu 20 kertaa. :mrgreen: Kiinnostaisi mutta ei jaksa. Aina mietin jotain projektia enkä vastakkaista sukupuolta. Heti kun mä saan tajuntani räjäytettyä uuteen uskoon niin sitten. :arrow:

Avatar
Paha-Bob
Viestit: 25
Liittynyt: 14.01.2017 21:39
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja Paha-Bob » 12.06.2020 13:58

Minulla olisi paljonkin sanottavaa näistä, mutta en tiedä, mistä aloittaisin ja en halua kirjoittaa tänne mitään esseevastausta. Minulta saa kyllä kysyä, jos tulee jotain mieleen, aiheesta on nimittäin todella paljon kokemusta :) Olen nyt pyörinyt eri deittipalveluissa helmikuun alusta asti ja vaikuttaa siltä, että perinteiset deittipalvelut toimivat minulla nykyään paremmin kuin nämä swaippailuun perustuvat, kuten esimerkiksi Tinder ja Badoo. Noihin kahteen tarvitsisi ehkä vähän paremman kuvan. Täytyy katsoa, jos jaksaisin ottaa kuvia jossain vaiheessa... Ulkonäkö noissa kaikissa kuitenkin ratkaisee. Perinteisissä palveluissa profiilitekstin rooli korostuu onneksi vähän enemmän ja niissä ei näe niin ylipuunattuja kuvia kuin Tinderissä.

MaaOnVoimaa
Viestit: 59
Liittynyt: 12.01.2019 19:42
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja MaaOnVoimaa » 18.09.2020 18:57

Latasin tinderin... Tykkäyksiä ja mätsejä on tullut, kaikki jostain kaukaa. Yhtäkään viestiä en oo lähettänyt tai vastaanottanut. Jaksanu muutenkaan keskittyä aiheeseen kun on ollut muuta menoa.
Rahaa tuo palvelu tietenkin haluaa, en anna.
Ahdistaa koko touhu, pelkkää tykkäyksien keräämistä ja instapyllistelyä. Ei huvita edes yrittää jotain 100km päässä olevaa matchia kun en välitä matkustella ja toinen osapuoli saattaa kuitenkin feidata. Maalla tuo matka nyt ei ole mikhään. Perehdytään myöhemmin lisää.

MaaOnVoimaa
Viestit: 59
Liittynyt: 12.01.2019 19:42
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja MaaOnVoimaa » 26.02.2022 18:44

Pannaris olin vähän aikaa mutta lähes kaikki profiilit lähiseudulta oli sellasia että evvk. Kyl se on niin että netis on vaan jämäporukkaa (mä) :lol:.

Avatar
Paha-Bob
Viestit: 25
Liittynyt: 14.01.2017 21:39
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja Paha-Bob » 17.03.2022 14:40

MaaOnVoimaa kirjoitti:
26.02.2022 18:44
Pannaris olin vähän aikaa mutta lähes kaikki profiilit lähiseudulta oli sellasia että evvk. Kyl se on niin että netis on vaan jämäporukkaa (mä) :lol:.
Minä löysin sieltä parisuhteen reilu vuosi sitten. :)

aituriar
Viestit: 19
Liittynyt: 12.01.2015 14:05
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja aituriar » 05.08.2022 10:00

Moi vaan!

Olen toistaiseksi pysynyt kaikista deittisovelluksista ja -palveluista erossa. Aina välillä mieleeni hiipii, että kun vissiin aika iso osa parisuhteista muodostetaan nykyään netissä, niin voisi kai sitä jotain kokeilla. Mutta sitten muistan, että äh, ai niin, nehän ovat kaikki kauhean ulkonäkökeskeisiä. Ajatus toisten ihmisten kuvien pläräämisestä ja swaippailusta tuntuu vaan väärältä.

Voisikohan joku kehittää sellaisen seuranhakusovelluksen, jossa profiilikuvan sijaan ensimmäisenä vastaan tulisi sanapilvi, joka on koostettu henkilön kiinnostuksenkohteista? Kokeilisin sitä heti, ja idean saa muuten varastaa :D
Introverts Unite / We're Here / We're Uncomfortable / And We Want To / Go Home

MaxRon1967

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja MaxRon1967 » 12.09.2022 19:22

En näe tinderissä mitään väärää, koska sitä voi käyttää vaikkapa toisessa maassa vain ilmaiseen retkeilyyn tai vain pieniin keskusteluihin. Mutta en ymmärrä sen käyttöä alastonkuvaukseen, koska Internetissä on niin monia lähteitä sitä varten, kuten https://cardocrew.live/little_kitty/, jota pidän parempana.

Corvus
Viestit: 2
Liittynyt: 11.08.2020 20:08
Viesti:

Re: Tinderit ja muut netin parinhaku paikat kokemukset/ongelmat ja siitä välistä

Viesti Kirjoittaja Corvus » 03.01.2023 21:57

Heips, tarjotaanpa omiakin kokemuksia. Sinkkuna olen ollut vuodesta 2017 ja tässä välissä kerkesin kokeilemaan parin vuoden ajan Tinderiä ja Badoota. Hirveän ulkonäkökeskeisiähän nuo molemmat sovellukset ovat, mikä oli toki tiedossa jo ennen niihin sekaantumista. Profiilitekstejä viilasin ajan kanssa useaan otteeseen ja olin niihin itse varsin tyytyväinen, mutta varmaan olisi pitänyt jaksaa panostaa myös kuviin vähän enemmän. Valokuvausta olen harrastanut yli kymmenen vuotta, mutta selfieiden kanssa mennään todella syvälle epämukavuusalueelleni, joten ei niistä kuvista sitten kovin kaksisia tullut.

Algoritmit eivät myöskään kohtele tällaista kolmenkympin ohittanutta setämiehenalkua erityisesti silkkihansikkain, jos ei ole valmis maksamaan, joten melko hiljaista oli. Sekään ei varmaan varsinaisesti auttanut asiaa, että ilmoitin jo profiilitekstissä etsiväni vakavaa suhdetta ja yhden yön jutut, FWB:t ja vastaavat eivät kelpaa. Joitain matcheja kyllä sain, mutta niistä ei kehittynyt lyhyehköjä keskusteluita kummempaa. Varmaan ehtivät kyllästyä, koska langan päässä oli hitaasti lämpenevä introvertti.

Parisen vuotta sitten molemmat sovellukset saivat lähteä. Ihan yhtä sinkku olen edelleen kuin sovellukset ladatessa, mutta elämänlaatu koheni huomattavasti, kun sai mokomat roskat viemästä aivokapasiteettia.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa