Koirat

Pohdiskelua ja käytännön vinkkejä ihmisten ja sosiaalisten tilanteiden ymmärtämiseen.
klthe

Koirat

Viesti Kirjoittaja klthe » 18.01.2015 18:36

Kysyisin teiltä että onko introverteille ominaista se että pitää koirista? Siis se että koiran kanssa on helpompi olla kuin ihmisten kun koira ei vaadi olemaan jotenkin tietyllä tavalla ja olemaan jonkinlainen, vaan saa olla oma itsensä?

Phey
Viestit: 10
Liittynyt: 06.01.2015 18:14
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Phey » 20.01.2015 00:08

Luulin aina, että se on se kissa. Introverttien salainen BFF! :D

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja anuski » 30.01.2015 02:24

Mä rakastan koiria! Tosin mun koirani tällä hetkellä vaatii minua olemaan kova rapsuttaja ja hellijä. Mutta pidän oman pääni, mä en oo olemassa pelkästään rapsutuksia varten. Rankkaa tuo koiran elämä joskus :mrgreen:
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

andreas
Viestit: 3
Liittynyt: 10.03.2015 12:26
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja andreas » 10.03.2015 19:39

Phey kirjoitti:Luulin aina, että se on se kissa. Introverttien salainen BFF! :D
Itekkin oon kyllä paljon enemmän kissaihminen kuin koiraihminen ; D

Mulla on siamilainen kissa vankku 8v se on ihan paras kaveri. Se tulee aina istumaan syliin ku oon paikallani (nukun telkkari tietokone etc), mut se ei tykkää silittämisestä. Välillä jos oon esim ollu poissa ni sit se saattaa olla huomionkipeellä tullella ja haluu silitystä, mut muiden se ei anna silittää itteensä se puree heti. Muista eläimistä se ei hirveesti tykkää mut ei se pelkää niitä se ei vaan haluu olla takemisissä niitten kanssa. Jos toinen eläin tulee liian lähelle ni se läppäsee sitä heti naamaan että se säikähtäs ja lähtis pois. Vankku aukasee ite ovii, potkii seinään jos haluu ulos, tai tulee maukumaan jos haluu ruokaa että kaikin puolin älykäs ja helppo lemmikki. Jos on paljon porukkaa ni se tulee aine viereen kattelee mitä muut tekee mutta ei anna silittää tai ottaa itteensä syliin se vaan haluu olla vieressä ja katella muita.

Dilemma
Viestit: 45
Liittynyt: 11.03.2015 08:09
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Dilemma » 12.03.2015 15:09

Itsekin olen kyllä enemmän kissojen kuin koirien ystävä. Kissat kulkee omia polkujaan, kun taas koirat ovat liian miellyttämishaluisia minun makuuni. :D No ei vaan, kyllä koiratkin ovat ihan jees.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 14.03.2015 18:02

Dilemma kirjoitti:Itsekin olen kyllä enemmän kissojen kuin koirien ystävä. Kissat kulkee omia polkujaan, kun taas koirat ovat liian miellyttämishaluisia minun makuuni. :D No ei vaan, kyllä koiratkin ovat ihan jees.
Tismalleen samat sanat. Arvostan kissoissa juuri sitä että ne viihtyvät hyvin yksin ja tilannetta tarkkaillen, koirissa ärsyttää se että vaativat jatkuvasti ihan liikaa huomiota. Kissan kiintymys on myös vaikeammin ansaittavissa kuin koiran. Joskus tuntuu että koirat ovat vähän liiankin tuttavallisia jopa tuntemattomien kohdalla.

Mutta tavallaan tykkään kyllä molemmista. Jyrsijät on myös kivoja! :)

kesäsade
Viestit: 13
Liittynyt: 08.04.2015 20:46
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja kesäsade » 12.04.2015 19:24

Minulle koira on hirveän tärkeä. Meillä on aina ollut koira, joitain aikoja jopa kaksikin yhtaikaa. Koiran kanssa voi mennä ulos ja metsälenkille missä saa olla omissa oloissa. Koiralle voi jutella ja se on aina samaa mieltä :) Ainoa ikävä asia on sitten kun siitä pitää luopua. Olen niin monta koiraa vienyt viimeiselle matkalle eläinlääkäriin ja siitä surusta on tosi vaikeaa päästä yli.

Q45
Viestit: 69
Liittynyt: 17.03.2015 20:09
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Q45 » 13.04.2015 00:03

Samoilla linjoilla Niksuun ja Dilemman kanssa, pidän enemmän kissoista kun taas koirat ovat mielestäni lähinnä ärsyttäviä juuri tuon vilkkautensa ja tuttavallisuutensa takia. Myös sisäsiisteys ja siisteys ylipäätään on yksi iso tekijä näiden välillä. Ja se, mikä jo mainittiinkin, että kissan luottamus on vaikeampi ansaita. Eli että kissaa pitää kohdella sen omilla ehdoilla ja tasavertaisena.

Vähän lähtee ehkä aihe käsistä, mutta matelijoista pidän myös paljon kun ovat niin eksoottisia ja sen takia mielenkiintoisia eläimiä. Olen omistanut pari gekkoa, hauskoja otuksia. :)

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 13.04.2015 19:35

Täällä kyllä erittäin koiraihminen, tai ehkä eläinihminen noin yleisesti. Tämä eläinrakkaus voi ainakin osittain juontua juuri siitä että niiden kanssa on helpompi olla ja ne on aitoja. En mitenkään epäsosiaalinen tai kömpelö ihmistenkään kanssa ole, mutta minä ja eläimet ollaan aina ymmärretty toisiamme paremmin. Plus, että koirahan on kyllä siinä mielessä introvertin paras ystävä, että aina juhlissa tms. voi sanoa että koira-parka yksin odottaa kotona, nyt on aivan pakko lähteä ;) Mulla ainakin toimii hyvin kun kaikki tietää että olen koiraihminen eikä kukaan enää siinä vaiheessa jää houkuttelemaan jäämään pidempään. Samoin on kyllä ihanaa sukulaisten luona viikonloppua viettäessä (sukulaiset on siis tosi kivoja ei siinä mitään, mutta hetkeäkään kun ei saa olla yksin...) pääsee välillä viemään omaa ja sukulaisten koiraa lenkille ja saa edes pienen hengähdystauon. :D
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

Geith
Viestit: 46
Liittynyt: 07.04.2015 20:36
Viesti:

Re: Koirat

Viesti Kirjoittaja Geith » 13.04.2015 21:54

Tähtitonttu kirjoitti:Täällä kyllä erittäin koiraihminen, tai ehkä eläinihminen noin yleisesti. Tämä eläinrakkaus voi ainakin osittain juontua juuri siitä että niiden kanssa on helpompi olla ja ne on aitoja. En mitenkään epäsosiaalinen tai kömpelö ihmistenkään kanssa ole, mutta minä ja eläimet ollaan aina ymmärretty toisiamme paremmin. Plus, että koirahan on kyllä siinä mielessä introvertin paras ystävä, että aina juhlissa tms. voi sanoa että koira-parka yksin odottaa kotona, nyt on aivan pakko lähteä ;) Mulla ainakin toimii hyvin kun kaikki tietää että olen koiraihminen eikä kukaan enää siinä vaiheessa jää houkuttelemaan jäämään pidempään. Samoin on kyllä ihanaa sukulaisten luona viikonloppua viettäessä (sukulaiset on siis tosi kivoja ei siinä mitään, mutta hetkeäkään kun ei saa olla yksin...) pääsee välillä viemään omaa ja sukulaisten koiraa lenkille ja saa edes pienen hengähdystauon. :D
Sama homma. :D

Ja koirissa on se hyvä puoli, että "pakko" lähteä ulos.

Kissoissa ja koirissa on molemmissa puolensa, en osaa valita kumpaan suuntaan enemmän kallistun. Hevosista ja heidän parissaan toimimisesta pidän myös todella paljon. :)
Ole oma itsesi ja muutu. Muutahan sinä et voi.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa