Tahtoisin kuitenkin lisätä tähän, että olin melkoinen alisuoriutuja. Luin kokeisiin äärimmäisen harvoin ja tein läksyt vain silloin jos epäilin opettajan tarkistavan ne tunnilla. Nukuin monien nuorien tapaan melko huonosti ja kärsin väsymyksestä koulussa.
Olin kuitenkin yksi parhaita oppilaita englannissa, äidinkielessä sekä filosofiassa, joissa olin yleensä myös yksi opettajan lellikeistä

Näin jälkikäteen toivon, että olisin panostanut koulunkäyntiin enemmän. Olisin luultavasti päässyt lähelle yhdeksän keskiarvoa kunnollisella opiskelulla. Itseni tuntien voin tosin luvata, että matemaattiset aineet olisivat opiskelusta huolimatta painaneet keskiarvoani alaspäin.
Myöhempi opiskeluni on tuottanut kirjavia tuloksia. AMK-opiskeluni jäi kesken johtuen lähinnä suomalaisen AMK-systeemin valtavasta keskittymisestä ryhmätyöskentelyyn. Vihasin jatkuvia ryhmätöitä ja käytännönläheistä opiskelua, johon ei liittynyt juuri lainkaan tiedettä tai taidetta.
Yliopistosta olen saanut maistiaisia avoimen yliopiston kautta, mutta varsinaiseksi yliopiston opiskelijaksi en ole päässyt vaikeista pääsykokeista johtuen.