Kiva huomata, ettei tosiaan ole ainoa. Mulle on jankattu vaikka kuinka paljon tästä, kun en ole Facebookissa, en käytä vaikka jotain hemmetin saman yhtiön omistamaa WhatsAppia, en twiittaile päivänselvyyksiä, laita jotain tyhmiä selfie-kuvia instaan tai muuta. On saanut sitten kuulla sitä tuttua valitusta, että olen joku ihme erakko, jolla ei ole ketään ympärillä - noh ei tietysti mene arvaus kauaksi. "Minä voin olla sinun kaveri Facebookissa, ettet ole ihan yksin siellä". Jooh, en kaipaa kenenkään säälitykkäyksiä.aura kirjoitti:Joo, en pidä siitä ajatuksesta, että tutut voisivat seurata tekemisiäni netistä. Erityisesti inhottaa sellaiset palvelut, joista näkee, milloin olet ollut siellä ja etenkin sen, oletko lukenut jonkun viestin.
Mä nimittäin tiedän ihan täsmälleen, että jos minä omalla nimelläni esimerkiksi Facebookin liittyisin, alkaisi ihan mahdoton stalkkaus kaikilta tutuilta. Kyttäisivät kaikki tekemiseni, käyntini, kommenttini, tykkäykseni ja tietäisivät tätä kautta kaikki asiani julkisesti. Mä en käsitä, miten ihmeessä kaikki ihmiset haluavat niin kovasti jakaa kaikki asiansa toisten luettavaksi nettiin.
Mulla on muutenkin niin vahvoja mielipiteitä ja yksityisiä asioita joistakin aiheista, etten halua niitä omalla nimelläni tuttujeni luettavaksi kirjoittaa. Muuten alkaisin hirveä selittely, tappelu ja jankutus niistä.
Netti on tarkoitettu anonyymiksi paikaksi, jossa voi vapaasti ilmaista itseään - vaikka nimimerkillä. Nykyinen sosiaalinen media on romuttanut koko alkuperäisen ajatuksen täysin, ja nykyään juuri missään ei voi kirjoittaa ilman omaa virallista nimeään.
Luojan kiitos on olemassa vielä palveluita ja ihmisiä, jotka arvostavat vielä henkilökohtaista yksityisyyttään ja haluavat pitää asiansa vain omana ja lähipiirinsä tietona.