Mitä kuuluu?

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
Phey
Viestit: 10
Liittynyt: 06.01.2015 18:14
Viesti:

Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Phey » 20.01.2015 00:12

Ihan casual OFF-topic keskusteluketju.


Mitäpä teille muille kuuluu tänään? Meniks uusi vuosi hyvin ja mitä lupauksia tuli tehtyä? Lupasin itselleni viettää enemmän aikaa ystävien kanssa.

Hahahahahahahahaaaa. Tää lupaus puree mua arseen ihan varmasti.

Avatar
Mörkö
Viestit: 23
Liittynyt: 24.11.2014 18:24
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Mörkö » 20.01.2015 06:05

Ajattelit lähtee heittään smalltalkkia introverttien foorumilla? ;D

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 20.01.2015 15:41

*tarkkailee hiljaa huoneen perimmäisestä nurkasta*

900
Viestit: 14
Liittynyt: 31.10.2013 19:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja 900 » 20.01.2015 15:45

Autistisesti tulkitsen otsikon kysymyksen kirjaimellisesti, joten vastaan: Tällä hetkellä kuuluu prosessorituulettimen hurinaa ja Dire Straitsin musiikkia.

Seuraavaksi kuuluu mikroaaltouunin hurinaa.

Phey
Viestit: 10
Liittynyt: 06.01.2015 18:14
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Phey » 20.01.2015 22:27

Ajattelit lähtee heittään smalltalkkia introverttien foorumilla? ;D
Kyllä, näin rohkeasti ajattelin tehdä. :) Äläkä väitä, etteikö introvertit heittäisi smalltalkia aina välillä. Siitä on hyvä sukeltaa sitten syvällisimpiin aiheisiin. Esim. Tänään noudatettuani uuden vuoden lupausta ja nähtyäni ystäviäni pitkästä aikaa keskustelun laatu muuttui pian "mitä kuuluu, mitä teet?" pian pohdintoihin siitä, mikä on nöyrä ihminen ja tarkoittaako nöyrä ja vaatimaton samaa asiaa.

Tulimme siihen tulokseen, että nöyrä ihminen ei välttämättä ole vaatimaton vaan hyväksyy tilanteet ja ihmiset sellaisena kuin ne ovat. Nöyrä ihminen ei myöskään yritä olla kenenkään toisen ihmisen yläpuolella tai päteä. Vaatimaton ihminen voi olla nöyrä, mutta hän voi olla myös ylpeä. Mitä mieltä itse olet?
Autistisesti tulkitsen otsikon kysymyksen kirjaimellisesti, joten vastaan: Tällä hetkellä kuuluu prosessorituulettimen hurinaa ja Dire Straitsin musiikkia.

Seuraavaksi kuuluu mikroaaltouunin hurinaa.
Mä kuulen vain kellon hiljaista raksutusta ja tietokoneen tuulettimien hurinaa - ei enää miehen ärsyttävää mölinää taustalla. JES!

Avatar
Mörkö
Viestit: 23
Liittynyt: 24.11.2014 18:24
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Mörkö » 21.01.2015 17:55

Nooo. En väitä. :)
Kyllähän sitä tulee hyvien ystävien kanssa heitettyä melkoisen "merkityksetöntä" läppää. Olishan se vähän outoa pitkästä aikaa ystävää nähdessään heti ensimmäisenä laukoa esim "mitä mielestäsi on rakkaus?". Normaalisti juurikin nämä "mitä kuuluu?" setit siihen alkuun.

Ventovieraan tai vaan tutun kanssa ei kyllä oikein mielellään juttele siitä, miten hänen puolisonsa työkaveri oli suhtautunut siihen ja tähän...
Tulimme siihen tulokseen, että nöyrä ihminen ei välttämättä ole vaatimaton vaan hyväksyy tilanteet ja ihmiset sellaisena kuin ne ovat. Nöyrä ihminen ei myöskään yritä olla kenenkään toisen ihmisen yläpuolella tai päteä. Vaatimaton ihminen voi olla nöyrä, mutta hän voi olla myös ylpeä. Mitä mieltä itse olet?
Ahh. Aivan kuin tarjoaisit lapselle karkkia. Lempipohdintojani: Mitä on olla jonkinlainen.

Ensin sanasta nöyrä, mieleeni tuli jotain negatiivista. "No me suomalaiset nyt vaan ollaan tämmöstä nöyrää kansaa, kumarrellaan joka suuntaan, eikä oikein olla mitään mieltä, ettei vain tulisi konflikteja." Myöskin mieleeni piirtyi kuva (mustavalkoisena), kun mies lakki kourassa istuu työhaastattelussa ja Herra katsoo massiivisen työpöytänsä takaa miettien, että "kuinkahan vähän tolle kehtaa maksaa palkkaa."

Ihan hyviä pohdintoja teilläkin. :)
Nöyrä.. Jalat maassa. Hoitaa hommansa eikä huutele turhia. Ehkä olen (kai) samaa mieltä siitä, että nöyrä kyllä ottaa kehut vastaan ja sanoo niinkuin asiat ovat. Vaatimaton ehkä jopa vähän vähättelee?

Vaatimattomuus käsittääkseni katsotaan hyveenä, mutta koska olen vaatimaton, saan kuulla usein, että "heeii älä nyt oo noin vaatimaton.. oo ylpee siitä mitä oot saavuttanu". Mitenpäin sitä tässä sitten pitäisi olla?
Noh, niinkuin usein pääni sisälläkin, niin ajatukset eivät jäsenny mitenkään hirveän selkeästi. Toivottavasti sai jotain selkoa.

ps. onneksi olkoon uudenvuodenlupauksenpitämisyrityksen onnistumisesta!
pps. juuri tätä kirjoittaessani kuului (ja tuntui) räjähdyksen ääniä! Asun suoraan tulevan Tampereen Rantatunnelin yläpuolella :D

elenarnar
Viestit: 1
Liittynyt: 14.01.2015 22:11
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja elenarnar » 25.01.2015 00:51

Itse en tehnyt uudenvuoden lupausta mutta ajattelin yrittää enemmän sosialisoida. Tähän mennessä en ole kyllä tehnyt asian eteen mitään. Melkeenpä vain katsonut netflixiä :-D.
Toisaalta minun mielestä riittää kun pitää 5 päivää viikossa olla sosiaalinen koulussa. Viikonloppuna tahtois vaa olla rauhassa.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja anuski » 30.01.2015 02:20

Small talkia verkossa, tämähän on jopa kivaa small talkia ;) Elämääni kuuluu tällä hetkellä oikein hyvää (tietokoneen tuulettimen hurinan lisäksi) ja elämä alkaa olla aika hyvin kokonaisuudessa mallillaan. Ei mulla sen enempää.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.


Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 01.02.2015 11:54

Tietokoneen hurinaa ja kissan elämöintiä. Näppämistön naputusta. Kohta kuuluu hiiren klikkaus.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa