ASMR kokemuksia

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Phey
Viestit: 10
Liittynyt: 06.01.2015 18:14
Viesti:

ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Phey » 14.01.2015 22:19

Onko täällä muita ihmisiä, jotka kokevat samoja väristyksiä/kihelmöintiä kuullessaan kynsien naputtavan puupintaa, toisen ihmisen kuiskaavan tai nähdessään jonkun suorittavan tehtävää tarkasti ja huolellisesti?

ASMR eli Autonomous sensory meridian response on nautinnollinen aistielämys, mikä tuntuu kihelmöintinä yleensä pään takaosassa ja saatta jatkua alas selkäydintä pitkin. Kihelmöinnin laukaisee yleensä ääni, visuaalinen, tunto-, haju- tai muu aisti ärsyke.
https://www.youtube.com/watch?v=B3KI_k_4BjU

Anamaria
Viestit: 40
Liittynyt: 27.12.2014 13:03
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Anamaria » 17.01.2015 14:43

Heh, juu. Onks toi sama kuin nautinto, joka tulee siitä, että joku tekee sulle/mulle lettiä tukkaan tai jotain muuta monimutkaista kampausta? Tai kun lukee jotain yksityiskohtaisia numero numerolta eteneviä valmistusohjeita... mää oon aatellu, et se on sama tunne, mikä tulee kissalle kun se kehrää. Tosin mitään kihelmöintiä en tunne. Sit yks ope alakoulussa joka kirjotti taululle jotenki kivalla käsialalla, ni se sen kirjottaminen sai aikaan saman efektin. Onks tää joku introverttijuttu?

Anamaria
Viestit: 40
Liittynyt: 27.12.2014 13:03
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Anamaria » 17.01.2015 15:02

Sain kyllä päivän naurut noista videoista, joita on tehty vain näiden kihelmöintien aikaansaamiseksi. ;) Kyllä hulluilla on halvat huvit, sen voi varmaan tähän sanoa. ;) Siis meillä hulluilla, joihin itsekin kuulun.

Onhan se aina loistavaa, kun löytyy jokin nautinto, joka on ilmainen ja moraalisesti täysin ok. Eikä lihota.

Passepartout

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 19.01.2015 16:01

Lukaisin vähän tästä ASMR:stä ja katselin vähän aikaa paria videota. Minua taitaa inhottaa kaikki nuo asiat.

Ihan oikeasti, hiusten leikkaaminen on iljettävää. Varsinkin jos joku muu leikkaa sun hiuksiasi, mutta ihan ylipäänsä se kuiva rahiseva ääni.

Onko mulla nyt joku äänteinen ASMR?

Phey
Viestit: 10
Liittynyt: 06.01.2015 18:14
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Phey » 19.01.2015 23:52

Heh, juu. Onks toi sama kuin nautinto, joka tulee siitä, että joku tekee sulle/mulle lettiä tukkaan tai jotain muuta monimutkaista kampausta?
Voi olla.

Minua taitaa inhottaa kaikki nuo asiat.
Osasin odottaa tällaista reaktiota.

ASMR:ää on vaikea selittää ihmiselle, joka ei koe mitään katsoessaan videoita. Heille videot saattavat tuottaa epämielusiia tai kiusaantuneita tuntemuksia. ASMR ei myöskään ole tieteellisesti todistettu, mutta sitä on alettu tutkia. http://theness.com/neurologicablog/index.php/asmr/

Artikkelissa todetaan, että tarvitaan tutkimuksia siitä, mitä aivoissa tapahtuu sillä hetkellä kun henkilö kokee ASMR -tuntemuksia. ASMR on hyvin uusi, vasta pinnalle nouseva ilmiö, jota kaikki ihmiset eivät koe.

PhantomDig
Viestit: 2
Liittynyt: 05.02.2015 21:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja PhantomDig » 05.02.2015 23:13

Itse olen näitä videoita katsellut jo pidemmän aikaa, ja tunne on ollut aina miellyttävä 8-), mutta viimeaikoina olen huomannut, että en enää saa sitä tunnetta niin usein kun aikaisemmin, onko muilla ollut sellaista?

mietteliäs
Viestit: 27
Liittynyt: 01.02.2015 20:21
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja mietteliäs » 11.02.2015 00:33

suht mielen kiintosta hmm en kyllä muista tollasta itseltäni en kyllä videoita alkanut pitempään kattomaan

ei ehkä liity tähän mutta vähäänkään tuonne päin menevät kokemukset omalla kohdalla niin niska ja pään karvat nousee pystyyn siis lähinnäkin tuntuusille.jos katson jotain elokuvaa ja säihkähdän niin tuntuu kuin saisin molempiin käsiin sähkö iskun.hyvin harvoin tuolleen kuitenkaan säpsähdän

erikoisin lähti pään otsasta tuntui siis aivoissa(nehän ei siis tunne mitään lääkäreiden mukaan)tuntui kuin aivot olis laitettu fissy veteen poreilleet kauttaaltaan siis edestä taakse päin.se jos joku tuntui oudolta :shock: tapahtuikerran. kerkesin säihkätämään mitä seuraavaksi mutta ei mitään tapahtunut.

inda
Viestit: 20
Liittynyt: 13.01.2015 15:25
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja inda » 22.03.2015 12:05

Mä luulen, että mulla on tää. Esimerkiksi hyvin lyhyiden hiusten (jokun toisen hiusten, mutta toisinaan myös omien hiusten) koskettelu aiheuttaa mielenkiintoisia tuntemuksia. Toinen mielenkiintoisia tuntemuksia aiheuttava asia on sydämenlyöntien kuunteleminen. Tossa puuhassa voisin viettää aikaa tuntikausia. En kyllä tiedä liittyykö se ASMR:n vai onko mulla vaan päässä vikaa.

Anamaria
Viestit: 40
Liittynyt: 27.12.2014 13:03
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Anamaria » 22.03.2015 14:51

^ :D :D
Ei mulla muuta.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: ASMR kokemuksia

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 22.03.2015 21:45

Ahaa, siis onko näillekin tuntemuksille nimi? Minä kun luulin taas olevani ainoa, joka kokee näin. Heh, tältä palstalta oppii kokoajan paljon uutta. :)

Joskus nämä ASMR-kokemukset menevät mulla miltein mietoon euforiaan asti. Saavat siis yleensä alkunsa kosketuksesta tai esim. todella hyvältä kuulostavaa musiikkia kuunnellessa. Todellakin miellyttävä tunne, on sitä ihmisellä halvat huvit. Loistava hermosto tosiaan, aivot eivät juuri kaipaa ulkoisia ärsykkeitä ja nautintoa saa pienen pienistä asioista.

Voisi melkein sanoa, että elämä hymyilee. :D

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa