Pukeutuminen

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
andreas
Viestit: 3
Liittynyt: 10.03.2015 12:26
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja andreas » 10.03.2015 12:44

Mulla on ainakin tosi tietynlainen tyyli minkälaisista vaatteista tykkään, mutta kyllä mä ihan mitä vaan vatteita käytän jos satun saamaan lahjaksi tai mitä jo on jne. Tykkään sellaisista pelkistetyistä vaatteeista niinku vaikka musta tai harmaa huppari ilman mitään kuvioita, tai musta tai punainen v aukkonen paita. Lempparivaatteet on maastovärinen takki, harmaa huppari, punanen venyvä tyköistuva tiukahko t paita ja vanhat mustavalkoset tennarit. Sinisiä farkkuja en omista enkä suostu hyväksymään lahjaksi koska niitä näkee liikaa ja munmielestä muunväriset esim vaikka ruskeat tai oranssit ovat hienomman näkösiä toi on mun ainoo vaateoikku.

Tykkään kyllä kun nään että ihmiset on persoonallisen näkösiä (ei siis pelkästään vaatteet vaan koko setti), mutta en tykkää sellasesta tyylistä että panostetaan liikaa ulkonäköön, ylilaitetut hiukset kalliit vaatteet liikaa meikkiä etc. Itse olen mies pitkähköt ruskeat hiukset ja kaksi pyöreää kultaista merirosvotyylistä korvista. Inhoan leikata hiuksia, mulla oli noin 10 vuotta putkeen tosipitkät (napaan asti) sitten leikkasin muiden painostuksesta ja kokeilun vuoksi ja kaduin paljon, toivon että saan ne taas joskus niin pitkiksi = /

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 10.03.2015 22:08

andreas kirjoitti:Itse olen mies pitkähköt ruskeat hiukset ja kaksi pyöreää kultaista merirosvotyylistä korvista. Inhoan leikata hiuksia, mulla oli noin 10 vuotta putkeen tosipitkät (napaan asti) sitten leikkasin muiden painostuksesta ja kokeilun vuoksi ja kaduin paljon, toivon että saan ne taas joskus niin pitkiksi = /
Minulla juuri päinvastoin, inhoan pitkiä hiuksia ja tunnen oloni sotkuiseksi heti kun hiukseni kasvavat mallista ulos. Yleensä leikkaan 3-4 kertaa vuodessa, eli en kuitenkaan heti ole menossa kun korvat ja niska peittyy pehkosta. Lyhyet hiukset vain ovat minusta paljon siistimmät ja helpommin hoidettavat. Väriltään ne ovat jo valmiiksi mieleiset, vaaleanruskeat, joten värjäämään tai ottamaan raitoja en ole kaikkien painostuksesta huolimatta koskaan halunnut ruveta.

Koruja en omista. Joskus nuorempana pidin kaulakorua riipuksella, mutta rannekelloihin olen jotenkin tykästynyt. :)

Mirkkis
Viestit: 4
Liittynyt: 25.03.2015 10:47
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Mirkkis » 27.03.2015 12:42

Itse tykkään kiinnittää huomiota pukeutumiseeni. En tosin valitse vaatteitani sillä perusteella, että muut pitäisivät niistä, vaan käytän sellaisia vaatteita jotka omasta mielestäni ovat hienoja ja näyttävät hyviltä.
Meikkaan myös melkein joka päivä, koska tykkään nähdä vähän vaivaa sen eteen miltä näytän. Käytän tosin useimmiten erittäin luonnollisen näköistä meikkiä, minusta voimakkaat meikit eivät sovi oikein kenellekkään. Vaikka meikkaankin usein, minulla ei silti ole mitään ongelmaa mennä ihmisten ilmoille ilman meikkiä. Kaikkina päivinä ei vaan kiinnosta meikata, joten silloin olen ilman meikkiä, koska en koe, että minulla (tai kellään muullakaan) tarvitsisi olla meikkiä. Kouluunkin menen useasti ilman meikkiä, koska minulle on tärkeämpää, että saan aamulla nukkua sen 10 minuuttia pidempään.
Vaikka itse tykkäänkin kiinnittää pukeutumiseeni huomiota, minulle on yksi ja sama miten muut pukeutuvat. En arvostele ihmisiä sen perusteella, miltä he näyttävät.

Passepartout

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 30.03.2015 13:33

Mirkkis kirjoitti:I
Vaikka itse tykkäänkin kiinnittää pukeutumiseeni huomiota, minulle on yksi ja sama miten muut pukeutuvat. En arvostele ihmisiä sen perusteella, miltä he näyttävät.
On aika ironista että minä, joka en pahemmin peiliin katso olen kyllä taipuvainen arvostelemaan muita pukeutumisen perusteella. "Kuinka vitun pälli täytyy olla että käyttää tuollaisia kenkiä noin pahalla ylipronaatiolla ja pilaa jalkansa, kun nuo ei edes näytä hyviltä kellään, saati linttaan astuttuna?" (kenestä tahansa nuoresta jolla on jotkut UGG-tyyppiset saappaat. Oikeasti, jos niitä on pakko käyttää katsokaa ettette astu niitä linttaan.) jne.

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja anuski » 06.04.2015 22:03

Itselle pukeutumisessa on tärkeintä vaatteiden mukavuus ja rentous. Toki myös mille vaate näyttää päällä on jonkinlainen merkitys. Lempivaatteita on hupparit yhdistettynä kollareihin tai hameeseen ja legginsseihin. Kätevät vaatteet myös töissä lasten parissa. Väreinä suosin tummia värejä, paitsi sukissa tykkään kirkkaista väreistä. Oon kylläkin opetellut viime vuosina itsekin käyttämään hieman värejä muussakin vaatetuksessa, välttelen kylläkin todella kirkkaita värejä edelleen.

Joskus saatan katsoa kadulla jos jollakulla on ihana vaate päällä josta pidän. Tai jos joku vaate sopii toiselle älyttömän hyvin värin tai mallin puolesta. Huonosti istuviin vaatteisiin kiinnitän myös joskus huomiota.

Meikeistä käytän ripsiväriä. Käytännössä muita meikkejä en käytä koskaan. Ihoni on nykyään kohtalaisen hyvässä kunnossa joten mitään ei tarvitse peittää. Töihin laitan nykyisin aina ripsarin, muuten olen todella väsyneen näköinen kun ripseni on niin suorat ja vaaleat. Lisäksi oma olo on parempi kun en näytä niin väsyneelle.
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Passepartout

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 08.04.2015 16:09

Onko tuo väsyneeltä näyttäminen joku blondien juttu? :) En muista että olisin ikinä näyttänyt mitenkään häiritsevän väsyneeltä, mutta olen todella monen vaalean naisen kuullut sanovan tuota samaa juttua, että pitää laittaa ainakin ripsaria ettei näytä niin väsyneeltä.

Siis kyllä mäkin käy näytän väsyneeltä jos olen väsynyt mutta en koe sitä minään ongelmana. Mutta minullahan on luonnostaan aika voimakkaat värit ja ehkä silmälasit toisaalta häivyttää sitä pahinta väsymystä silmien ympäriltä.

Itse asiassa pahoin pelkään etten katso useinkaan niin tarkkaan peiliin että näkisin näytänkö väsyneeltä vai en. Katson vain että tukka on siististi eikä hammastahnaa ole suupielissä ja että takapuoli näyttää niin hyvältä kuin muistelin. :roll:

Dilemma
Viestit: 45
Liittynyt: 11.03.2015 08:09
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Dilemma » 08.04.2015 16:16

Passepartout kirjoitti:Onko tuo väsyneeltä näyttäminen joku blondien juttu? :)
Ei ole. Itse en ole blondi, mutta heti kun olen jättänyt ripsarin laittamatta vaikka töihin, niin kysellään että olenko kipeänä. :D

anuski
Viestit: 87
Liittynyt: 12.01.2014 02:46
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja anuski » 09.04.2015 16:35

Mulla on siis ihan ripsien muodosta ja väristä kiinni tuo väsymys. Ja onhan nuo silmät kyllä aika turvonneetkin aamulla, mikä onneksi helpottaa päivän mittaan. Kylmät kurkut silmille pariks minuutiks aamulle ku laittais joka aamu nii johan turvotus laskis :lol:
Ruoho ei ole vihreämpää naapurin aidan takana. Se on niin vihreää omalla pihallasi, kuin annat sen olla.

Geith
Viestit: 46
Liittynyt: 07.04.2015 20:36
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Geith » 14.04.2015 14:45

Mulla riippuu niin päivästä ja mielialasta, mitä tekee mieli pukea. Selväähän on, että sää vaikuttaa ja toki se, mitä aion tehdä.

Jos painelen koirien kanssa pihalle, niin lenkkivarustus. Tuolloin ehtona on, että kuteet tuntuvat mukavilta, värillä ei niinkään ole väliä. Ei saa olla liian lepattavat, pitää olla vähän tyköistuvat mutta joustavat, jotta voi liikkua.

Vaatteiden värit vaikuttaa mulla todella paljon. Ja malli, mutta mulla onkin kaapissa oikean mallisia vaatteita, niin sitä ei tarvitse miettiä varustusta valittaessa. En nyt mitenkään älyttömästi käytä aikaani vaatteiden valintaan aamuisin eikä se mulle vaikeaa ole enää. Ennen tuntui olevan haastavaa valita sopivaa ylle laitettavaa ja saatoin vaihtaa vaatetta, jos valkkasin "väärän". Nykyisellään päivän mittaan vaihdan vaatteet vain, jos ne likaantuvat liikaa, lämpötila vaihtuu huomattavasti tai olen lähössä koirien kanssa johonkin. Harvemmin käyn juhlissa ja baariinkin puen samat kuteet, mitkä mulla normistikin kaupungilla/ihmistenilmoilla (yökerhoja en harrasta). Meikkaan silloin, kun kiinnostaa (tuntuu siltä) ja hiukset leikkaan itse about kerran kuukauteen tai harvemmin ja värjään muutaman kerran vuodessa.

Joskus saatan tehdä kasvo- tai jalka hoidon itselleni (muutaman kk välein), mutta silloinkin vain, kun siltä tuntuu. :D

En juurikaan piittaa siitä, mitä muut pukeutumisestani kelailevat, kunhan en kaupungilla nyt ihan alasti kuiten pörrää ja juhliin vähän siistimpää laitan.
Ole oma itsesi ja muutu. Muutahan sinä et voi.

Tähtitonttu
Viestit: 41
Liittynyt: 06.04.2015 17:02
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Tähtitonttu » 14.04.2015 19:15

Mun mielestä kiva käyttää vaatteita jotka on sekä suht mukavat että myös omaa silmää miellyttävät. Yleensä etin kirppareilta löytöjä, koska paitsi ettei rahaa mitenkään liikaa ole (etenkään kun lopetin työt pääsykoelukujen takia :D ), mutta myös koska normikaupoissa yleensä myydään aina juuri tietyllä hetkellä muodissa olevia vaatteita, jotka usein ei kyllä mun tyyliin istu. Joskus poikkeuksena tykkään niistä jutuista mitä kaikkilla muillakin on (esim. erikoisen väriset Converse-lenkkarit), mutta yleensä yritän löytää jotain omanlaistani. En kuitenkaan liikaa halua erottua, joten suht hillitty tyyli kyllä on.

Meikkaan yleensä vähän eli bb-voide + ripsari tms. Koiran kanssa ulos tai kauppaan voin kyllä mennä ihan ilmankin. Hiuksia en jaksa värjätä ja toisaalta tykkään kyllä hiuksistani sellaisina kuin ovat eli pitkähköt, killtävänruskeat ja lainehtivat. Yleensä en niille juuri mitään tee, paitsi jos on jotenkin omituisesti vääntyny yöllä. Joskus aikaisemmin käytin paljonkin koruja mutta nykyään ehkä vähän vähemmän.

Kovin paljoa aikaaja rahaa en kyllä olisi valmis ulkonäkööni uhraamaan... :D
A question that sometimes drives me hazy: am I or the others crazy?
-Albert Einstein-

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa