Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet luonteeltasi kyselyn perusteella?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

härkä
Viestit: 21
Liittynyt: 26.10.2013 11:42
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja härkä » 26.10.2013 12:42

17/20 ja tulos ei yllätä yhtään. :lol:

Olen aina ollut tyyppi, joka viihtyy joko yksin tai pienessä ja "turvallisessa" porukassa. Meneillään olevien opiskeluideni aikana olen kovasti yrittänyt muuttaa itseäni ulospäinsuuntautuvammaksi ihmiseksi, mutta olen todennut, että vaikka kuinka paljon kävisin baareissa ja bileissä, niin niissä oleminen ei koskaan tunnu luonnolliselta tai hyvältä.

Olen joskus ennenkin lukenut juttuja introverttiudesta ja tiedostanut olevani introvertti, mutta vasta viime päivinä tämä aihe on jotenkin "kolahtanut" ja olen miettinyt sitä enemmän. Oman introverttiuden tiedostamisessa on ainakin se hyvä puoli, että jatkossa voi ehkä paremmalla omallatunnolla olla oma itsensä ja jättää omaan arvoonsa kaikki ne ihmisten kommentit siitä, että pitäisi muuttua toiseksi ihmiseksi (eli ei ottaa siitä stressiä, vaan suhtautua jotenkin niin, että "joopajoo"...). Eihän se tietysti väärin ole, jos haluaa kehittää sitä "ekstro-puoltaan", mutta se pitää tehdä niissä rajoissa, missä se on mahdollista.

Mawerick
Viestit: 109
Liittynyt: 15.04.2013 15:09
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Mawerick » 31.10.2013 18:19

nörde kirjoitti:Tuo puheluihin vastaamattomuus kyselyssä oli yllättävä. Minähän olen aina ollut valmis ideoiden vaihtoon.
Vastaat siis mielelläsi puheluihin?

Meillä introverteillä ongelma on siinä, että puhelu tulee (lähes aina) yllätyksenä ja me inhoamme yllätyksiä. Asioihin pitää saada valmistautua ja sanomisiaan pitää saada miettiä ja hioa etukäteen. Puheluissa tämä ei onnistu oikein mitenkään ja siksi sähköposti on huomattavasti miellyttävämpi kommunikoinnoin muoto. Näin ainakin omalla kohdallani.

900
Viestit: 14
Liittynyt: 31.10.2013 19:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja 900 » 31.10.2013 19:40

18/20. Tuo "puuttuva" 2 tulee varmaankin siitä että ikää ei ole kuin 17 vuotta, vanhemmiten varmaan "edistyn" täyteen kahteenkymppiin.

Jotenkin kauhean helpottavaa ja lohduttavaa oli taannoin löytää tämä sivusto ja todeta etten olekaan ainakaan niin poikkeava kuin mitä aiemmin luulin. Mukava kuulla, että on muitakin, jotka tykkäävät olla yksikseen ja inhoavat kaiken maailman pippaloita ja turhaa lässytystä, ja niin edespäin...

Jospa sitä tästä pitäen osaisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on :)


morttivertti
Viestit: 11
Liittynyt: 31.10.2013 21:43
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja morttivertti » 01.11.2013 22:13

Sain tulokseksi 19/20. Yllätyin hieman, että tuli noinkin korkeat pisteet, vaikka olenkin aina tiennyt olevani introvertti. Mukava huomata, etten olekaan ainoa "sosiaalisesti rajoittunut". Pitäisikö tähän vielä lisätä, että olen 30-vuotias nainen.
INFJ

eemeli

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja eemeli » 10.11.2013 22:35

16/20

No, eipä tämä suoranainen yllätys ollut. Olen aina ihmetellyt, miten esimerkiksi ravintolassa joillain ystävilläni on outo hinku kerätä suurempikin seurue saman pöydän ympärille (kun tämä mielestäni vain lisää hälyä, antamatta välttämättä lisää keskustelunaiheita), kun itse tyytyisin pienempäänkin piiriin. Samoin tämä "diagnoosi" :) selittää sen, miksi joskus illanvieton jälkeen on henkisesti takki tyhjä, vaikka ilta olisi ollut vaikka kuinka mukava. Puhumattakaan sitten ison yleisötilaisuuden jälkeen... - Samoin selittyy se, miksi minua usein kuvataan mieheksi, joka "puhuu vähän mutta paljon asiaa".

Ihan totaalisen paatunut en kuitenkaan ole, minulle puhelimeen vastaaminen tai ryhmätyöskentely eivät ole niin kamalan vastenmielisiä. Riippuu tietysti siitä, kenen kanssa asioin :D

Eipä tämä tulos 47-vuotiaan elämää niin ihmeemmin taida hetkauttaa, mutta ihan mukava saada ainakin jonkinmoinen selvyys noihin edellä mainitsemiini ihmetyksiin.

Mukavaa, että tämmöinenkin sivusto on olemassa (törmäsin tähän muuten suomenkielisen Wikipedian kautta), pistäytynen ihmettelemässä toistekin.

emffi
Viestit: 3
Liittynyt: 18.11.2013 01:21
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja emffi » 18.11.2013 01:28

Ambivertti 10/20. Olen aina saanut tulokseksi persoonallisuustesteistä introvertin, mutta olen itsekin ajatellut että onko tyyppini kenties muuttumassa.

Voi tosin olla, että sosiaaliset piirit vain ovat muuttuneet...

EDIT: Kirjoittelin pitempiä ajatuksia tuloksesta omaan blogiini. Koen, että minulla on selviä introvertteja piirteitä, mutta ei kuitenkaan kaikkia niitä.
meitsi kirjoitti:Lyhyemmilläkin reissuilla olen huomannut saman taipumuksen. Ensimmäiset 1-2 päivää olen innokas ja mahdollisesti keskimääräistä puheliaampi, sitten vetäydyn kuoreeni jos en saa kaipaamaani rauhaa.
Esimerkkinä miten ambiverttius voi ilmetä.

Vieras

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja Vieras » 25.11.2013 00:32

19/20. Olisi tullut täydet 20 pistettä, mutta kenties sosiaalisen kanssakäymisen vähyydestä johtuen minua ei ole koskaan kutsuttu hyväksi kuuntelijaksi. En siis voinut rehellisesti sanoa kyllä.

Hieman lyhyt ja yksinkertainen kysely, joten en ottaisi sitä liian tosissani tai asettaisi sille kovin paljoa tieteellistä arvoa... :P Kuitenkin antaa ihan hyvin suuntaa tässä asiassa. Vastaajan täytyy vain kiinnittää huomiota siihen, ettei tarkoituksella pyri saamaan tiettyä tulosta.

-W-
Viestit: 2
Liittynyt: 26.11.2013 18:45
Viesti:

Re: Testaa oletko introvertti -kyselyn tulokset

Viesti Kirjoittaja -W- » 26.11.2013 18:49

16/20. Ei yllätä alkuunkaan. Aika lyhyt kysely ja ainahan noi on vähän niin ja näin. Mutta kyllä tuo ainakin mun kohdalla pitää paikkaansa, että olen introvertti. Niin monesta suusta kuullut aiheesta, että itse en ainakaan epäile asiaa. Muutaman luonnetestinkin tehnyt ja piirteet viittaavat vahvasti siihen suuntaan.


Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa