Parturissa

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Vieras

Parturissa

Viesti Kirjoittaja Vieras » 15.01.2017 13:18

Miten te introvertit käyttäydytte parturissa? Itse olen nelikymppinen mies ja olen vasta vanhoilla päivilläni alkanut "harrastamaan" parturissa käyntiä. Jotenkin tuskastuttavaa, kun melkein puolta nuoremmat tytsyt alkavat kyselemään viikonloppusuunnitelmia ja muuta turhanpäiväistä smalltalkkia. Kyynisenä oletan sen olevan työn ja tavan vuoksi kyselemistä ja sisänsä jopa raivostuttavaa ja samaan aikaan koomista. Kiinnostaako kampaajia muka oikeasti asiakkaiden lätinät? Itse en ole mikään tyhjänjauhaja. Testin mukaan olen introvertti.

Vieras

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja Vieras » 15.01.2017 13:23

Tai korjaus: ei niinkään raivostuttavaa vaan todella kiusallista. Kun olen huono puhumaan omista asioistani ventovieraille. Eihän parturissa sentään treffeillä olla. Naisilla tämä on varmaan luontevampaa?

maaku
Viestit: 19
Liittynyt: 22.11.2016 19:16
Viesti:

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja maaku » 15.01.2017 18:07

Yleensä oon itse vaan hiljaa, jos kampaaja ei ala small talkia harrastaa. Tosin silloinkin on vähän kiusallinen olo, johtuen siitä, että koen jonkinlaiseksi sosiaaliseksi pakoksi kampaajan kanssa juttelun ja mietin pitääkö se minua jotenkin outona kun en ole hölöttämässä. Aattelen siis, että "normaalit" ihmiset varmaan osaa ihan kasuaalisti jutella kampaajien kanssa ja se on jotenkin luonnollista heille. Jos sattuu olemaan puheliaampi kampaaja niin kyllä yleensä sitten vastailen ja juttelen. Yleensä puheenaiheet on kuitenkin sen verran keveitä, tyyliin säästä yms, etten koe olevani piinapenkissä. En tosin aina oikein osaa itse kysyä järkevästi vastakysymyksiä, joten kampaajan vastuulle jää sitten myös pitää aloittamaansa keskustelua yllä, muuten se menee ennemmin tai myöhemmin sellaiseksi akward silenceksi. Mulla ei onneksi yleensä mene kampaajalla kauan, kun en värjäytä tai teetä mitään muita pitkään vieviä käsittelyitä hiuksilleni.

Petra
Viestit: 110
Liittynyt: 18.08.2016 07:46
Viesti:

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja Petra » 15.01.2017 18:40

Tämän viestiketjun avulla selvitin miksi olen niin uskollinen kampaajille ja muillekin samankaltaisille palveluntarjoajille. Kun tiedän että ei tarvitse kiusaantua niin juttua jo tutun kampaajan kanssa tulee.

Joskin hänellä on nyt vuokratuolilla toinen ja niin jää asiat puimatta.

Mutta ennen sitä löysimme toisistamme paljon samankaltaisuutta, eri reaktiota asioihin joissa koimme olevamme heikolla jne. Eli todennäköisesti introvertti on myös kampaajani ja suhtautuminen kanssaihmisiin samankaltaista ammatistaan riippumatta.

Mutta siksi en käy leikkauttamassa hiuksiani muualla kun en halua ottaa riskiä juurikin noiden nuorten naisten liibalaaballe altistumisesta.

Taksia käytän harvoin, siis kun auto ei käynnisty niin silloin. Ja silloin onnistuu small talk jo senkin takia että olen taksikuskin varassa. Tai ennen asukkaita kuljetettaessa hoitoihin yms. Mutta silloinkin saatoin keskittyä asukkaaseen muka....

Hierojalle en ole päässyt kun en tiedä kenen käsiin uskaltautua. Lähteä koekierrosta tekemään, liikaa voimia kysyvää.

Vieras

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.01.2017 00:44

En ole käynyt muutamaan vuoteen parturissa vaan leikkaan hiukset itse, ihan hyvin luonnaa, ja olen siis mies ja hiusten lyhyeksi leikkuu aika simppeliä. Oli niin tuskaisaa istua parturissa kun introuden lisäksi poden jonkin asteista paniikkihäiriötä ja kaikki julkiset paikat ahdistaa ja varsinkin nuorempana oli hankalaa. Nykyään selviän julkisilla paikoilla melko hyvin, mutta parturiin meno vain paheni iän myötä, se on jotenkin niin intiimi tilanne ja siitä ei ole ulospääsyä. Hikikarpalot alkoi aina virtaamaan otsalle ja hävetti tuplaten kun ajatteli et parturikin sen huomaa kun päätää käsittelee. Tää ei nyt välttämättä suoraan introudesta johtunu mut kumminkin.

heavy_feather
Viestit: 4
Liittynyt: 09.08.2016 13:55
Viesti:

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja heavy_feather » 25.01.2017 00:03

En ole useampaan vuoteen käynyt kampaajalla, en koe tarpeelliseksi enkä tykkää siitä pakotetusta juttelusta. Yleensä menen kampaajalle vasta kun äiti pakottaa, koska arvostan pitkää hippifledaani enemmän... :) Silloin harvoin kun käyn, luen lehtiä tai vastailen jos puheliaampi kampaaja juttelee. Mieleen on jäänyt yksi kampaaja, jonka kanssa oli oikeasti hauska puhua, koska molemmilla oli lävistyksiä ja kiinnostus tatuointeihin.

Mahtaako täällä naiset käydä kosmetologilla? Mä kävin joskus jossain kasvohoito/kulmiennypintä -yhdistelmässä, ja se oli kyllä vielä kiusallisempaa kuin kampaajalla. Kampaajan sentään näkee vaan peilistä, mutta kosmetologia joutuu melkein pakosti katsomaan kasvoihin suurimman osan hoidosta. Oli ahdistava puolituntinen :D

Jare
Viestit: 17
Liittynyt: 29.05.2017 22:02
Viesti:

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja Jare » 09.06.2017 21:53

Jos ei kaipaa small talkia, suosittelen menemään ulkomaalaisten pitämään parturiin/kampaamoon :). Ainakin itse tiedän yhden, missä olen varmaan kolmesti käynyt ja taisi joka kerta hiukseni leikata työntekijä, joka ei muutamaa sanaa enempää suomea puhunut. Hänen työkaverinsa sitten toimi tulkkina :). Tietysti siinä vähän jännitti se, että saavutammeko yhteisen ymmärryksen siitä, miten hiukseni leikataan :). Mutta toisaalta mä suhtaudun hyvin suurpiirteisesti pehkooni, joten riittää että lopputulos on jotakuinkin siihen suuntaan mitä ajattelin - ja hyvähän tuosta on aina tullut :).

Ja tuli vielä mieleeni, että jos käy ihan suomalaisella kampaajalla/parturilla, niin toimisiko se, että ottaa siitä oleskelutilasta jonkun lehden kouraan ja lukee sitä mahdollisimman keskittyneesti parturituolissa? Toki vastaa jos jotain kysytään, mutta kääntää sitten taas välittömästi huomion takaisin lehteen? (Kunnes lopuksi huomaa lukeneensa sitä väärinpäin koko ajan :D). Mua ei itseäni haittaa, jos höpötetään small talkia - toki siis vähän harmittaa se että en itse keksi juuri mitään sanottavaa - mutta en koe noita tilanteita liian häiritsevinä. Meitä on erilaisia :).

Era

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja Era » 11.10.2017 14:46

Minä otan ihan pokkana nykyisin kirjan mukaan kampaajalle. Minähän maksan siitä, että hiukseni leikataan ja saan olla siinä vähän niin kuin hemmoteltavana. Oma rauhallinen lukuhetki, kun joku samalla kampaa hiuksia <3 Ei paljon parempaa voisi ollakaan maailmassa! Kaikille kampaajille on ollut sanomattakin ihan selkeää, että kun alun ystävällisten moikkausten ja leikkuusuunnitelmien jälkeen kaivan kirjajärkäleen laukustani, tätä naista ei enää häiritä puheilla jollei ole pakko.

Avatar
Korento
Viestit: 7
Liittynyt: 01.10.2017 12:59
Viesti:

Re: Parturissa

Viesti Kirjoittaja Korento » 11.10.2017 20:19

Silmät kiinni ja antaa ajatusten lentää

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa