työuupumus ja introversio, masennus?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
1puskamies
Viestit: 1
Liittynyt: 09.01.2019 11:57
Paikkakunta: ESPOO
Viesti:

Re: työuupumus ja introversio, masennus?

Viesti Kirjoittaja 1puskamies » 09.01.2019 14:18

Kokemusta on. Olen rimpuillut avokonttorissa teknisen asiantuntijan tehtävissä kahdeksantoista vuotta. Minulla on kuulosuojaimet, vaimentavat kuulokkeet ja valetut korvatulpat mutta mikään niistä ei ole ratkaisua tuonut ongelmaan (että se keskittyminen katkeaa kun siihen tullaan lähimaastoon höpöttämään, se vie voimia ja lopulta olen niin uupunut ettei työnteosta tule mitään). Nyt sain puhuttua hiljaisen huoneen jonne voin vetäytyä vaativien hommien kanssa ja täytyy sanoa että stressitasot laski valtavasti ja jälkeä alkoi syntyä. Näyttää siltä että vasta kun ne äänen aiheuttajat häviää näköpiiristä niin tulee työrauha. Vielä kun saisin ihan oman työhuoneen. Triviaalia päivittäistyötä taustamelu ei haittaa minulla mutta heti kun pitää ratkoa ongelma kiireesti tai opiskella uutta niin taustamelu tekee siitä liki mahdotonta ja vie voimat.

Käyn terapiassa keskivaikean masennuksen takia joka näkyy elämänhalun puutteena ja siten että väsyn työpäivän aikana niin että työnteko kuuden tunnin jälkeen on hyödytöntä. Se näyttäisi olevan se hälinä joka vie voimat, joka ajaa masennukseen koska tuntuu ettei maailmasta löydy minulle sopivaa paikkaa. Ei se ole kaiken kattava selitys elämäni ongelmiin mutta jos tuon asian saisi ratkeamaan niin se olisi suuri voitto.

Nyt kun olen tunnistanut tämän introverttiyteni ja lakannut syyttämästä itseäni huonoksi kun en vaan pärjää samoissa olosuhteissa joissa extrovertit porskuttaa niin pelkästään tietokin on jo helpottanut oloani merkittävästi.

KELA osallistuu terapiani kustannuksiin koska masennus uhkaa selkeästi työkykyäni. Nyt pitääkin kysyä että kannattaisiko KELAn ennemmin panostaa siihen että introvertti saisi tarpeitaan vastaavan työympärstön ettei tarvitse terapiassa parantaa ongelmia jotka johtuvat sopimattomasta työympäristöstä? Tilanne on minusta järjetön.

IMHO: introverttien tulee yhdistää voimansa ja alkaa vaatia työpaikoille hiljaisia työhuoneita. Jos meitä on kerran kolmannes väestöstä niin sehän tekee pari miljoonaa. Kansalaisaloite tarvitsee 50000 allekirjoitusta joten kannatuksen kerääminen pitäisi olla teoriassa aika läpihuutojuttu. Ja meidän tulee vaatia muutoksia ponnekkaasti, yhdessä. Muuten mitään muutosta ei tule tapahtumaan koska ei tämä ongelma satu extrovertteihin.

Deluminator
Viestit: 8
Liittynyt: 02.01.2019 14:59

Re: työuupumus ja introversio, masennus?

Viesti Kirjoittaja Deluminator » 04.02.2019 12:51

Meillä on hiljaisia työtiloja, mutta niissä on 6-12 henkeä kerralla, joten häiriötön ei ole sekään kun ihmiset juoksevat ovesta ulos ja sisään omia aikojaan. Hiljainen työtila voi olla toimiva ratkaisu. Mun tiimi on liian sosiaalinen mun luonteelle, oon ainoa joka istuu hiljaisessa huoneessa ja kaikki viestinvaihto toimii avotilassa huikaten, ei voida sit tiedottaa sähköpostilla joten jään paitsi tiedonannosta hiljaisessa tilassa istuessani.

IntroPimu
Viestit: 1
Liittynyt: 04.02.2019 14:59
Viesti:

Re: työuupumus ja introversio, masennus?

Viesti Kirjoittaja IntroPimu » 04.02.2019 15:11

Hei vaan kaikille!
Olen uusi täällä mutta luettuani viestejänne koin oloni niin helpottuneeksi. En siis ole ongelmineni yksin vaan minulla on näköjään kohtalontovereita.
Sosiaaliset tilanteet ja paljonpuhuvat ihmiset ahdistavat minua. Töissä kärsin siitä paljon. Kun koitan jutella jonkun kollegani kanssa nii aina siihen tulee joku kolmas puhumaan kanssa ja sitten joudun ihan ulapalle ja jään ulkopuoliseksi keskustelusta. Tunnen masentuneisuutta ja häpeän tunteita sisälläni. Koen olevani niin paljon enemmän omalla maallani kun netissä tutustun johonkin mukavaan ihmiseen ja saan rauhassa kirjoitella niitä näitä.
Seurustelusuhteitakin on ollut vaikea luoda vaikka olen jo 35 vuotta ja omasta mielestäni aika vetävännäköinen nainen. Olen koittanut suurimman osan netin deittisivuista mutta suurin osa on saanut minut pettymään. Hörhöjä ja törkeyksien ehdottajia. Toki monet ehdoitukset olisin mielelläni valmis toteuttamaan sillä olen aika seksinhimoinen nainen mutta suoraan ensimmäisessä viestissä ehdottelu sammuttaa mielenkiintoni heti. Osa sivuista on ollut ihan mukaviakin varsinkin yksi missä vietän aikaaa päivittäin(ja liikaa myös öisinkin;)) Ei kait täällä saa mitään mainostaa mutta haluaisin näyttää itsestäni lisää nyt kun löysin kaltaisiani ihmisiä. Minun profiilini on täällä
https://taaboo.club/#/public/YG233BJZ00gQ9m
Jos jotakin teistä kiinnostaa niin rohkeasti kokeillaan vaan tutustua. Ja jos ei niin ei se maailmaa kaada ja toivotan kaikille mukavaa jatkoa.
Milla

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa