MBTI-tyyppinne?

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.

Mikä olet?

Voit valita 1 vaihtoehdon

 
 
Näytä tulokset

lumikki
Viestit: 7
Liittynyt: 14.12.2014 14:26
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja lumikki » 14.12.2014 17:42

INFP.
Herkkä, taiteellinen, vahvat henkilökohtaiset arvot.
Olen herkkä aistimaan tunnelmat ja tunnetilat ja olen hyvin empaattinen vaikka en olekaan ensimmäisenä halailemassa ja lohduttamassa. Minulle on tärkeää, että saan toteuttaa itseäni ja toimia arvojeni mukaisesti hyväksyvässä ja vapaassa ilmapiirissä. Vältän konflikteja joskus liikaakin.

introbator
Viestit: 36
Liittynyt: 15.11.2014 09:54
Paikkakunta: iso suomalainen kaupunki
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja introbator » 14.12.2014 19:14

Tein testin nyt kolmatta kertaa, edellisistä kerroista kummastakin aikaa, ja tulos pysyi samana: INTJ (Introvert 89% - iNtuitive 50% - Thinking 75% - Judging 89%). Ja tosiaan, hauskaa huomata kuuluvansa kerrankin enemmistöön... :)

Pidän kiinnostavana tuota intuition osuutta; ajattelustani puolet olisi siis ns. mutu-tuntumaa, eli varmaa aavistusta siitä miten asia on, ja tätä komppaamassa vielä tuomitsevuus aika hallitsevana piirteenä. Tiedostan, osui ja miltei upotti :). Intuitio on tavallaan perstuntuma, joka hujahtaa selkäydintä myöten päähän ja naksauttaa suun auki joskus tavattoman nopeasti, jolloin vastuu ymmärryksestä ei voi olla yksin kuulijalla... Pidän intuitiota työkaluna sitä käyttökelpoisempana, mitä enemmän teoriaa minulla on hankittuna pohjalle, jos vielä tarvittaessa kykenenen avaamaan omia päättelykuvioitani mielipiteen tueksi. Omaa sisintään on lupa uskoa asioissa, jotka eivät ole yksiselitteisen "tosia", ja tässä maailmassa lopulta aika harvat asiat tätä ovat.

--i

aafafsfffas

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja aafafsfffas » 16.12.2014 19:10

INFP täälläkin!

hiutale
Viestit: 1
Liittynyt: 12.12.2014 21:16
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja hiutale » 17.12.2014 00:10

Olen kahden eri testin mukaan INFJ, ja kuvaus sopii itseeni aika hyvin. Introvert(78%) iNtuitive(38%) Feeling(62%) Judging(56%). Pidän pienistä läheisistä ihmisryhmistä ja kahdenkeskisistä syvällisistä keskusteluista, vihaan small talkia. Kaipaan kuitenkin ihmisten seuraa ja haluan työskennellä ihmisten parissa. Minua kiinnostaa lähes kaikki taiteellinen ja luova toiminta (kuvataide, musiikki, kirjallisuus, draama jne.) sekä luonnossa oleminen. Siksi opiskelen sosiaali/kulttuurialaa, vaikka alan sosiaalisuus tuottaa välillä haastetta ja koen usein itseni ulkopuoliseksi ja syrjityksi (tai vähintäänkin kuvittelen, että kaikki pitävät minua tylsänä, vakavana ja näkymättömänä, koska välillä saan siitä kuullakin opiskelutovereiltani).

Avatar
Mörkö
Viestit: 23
Liittynyt: 24.11.2014 18:24
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Mörkö » 10.01.2015 01:12

Kuva

Tämä on siis yhdysvaltalaisesta tutkimuksesta, mutta pistää mietityttämään, että onko jokin persoonallisuustyyppi muita hanakampi etsimään tietoa itsestään. Löytääkö esim INTJ Suomessa itsensä muita useammin vastailemassa nettikyselyihin..? Esim jos vertaa tämän yhdysvaltalaisen tutkimuksen tuloksia ja tämän foorumin tuloksia (tietysti katson vain INTJ, koska olen itsekin INTJ), niin tulokset poikkeavat hyvinkin paljon toisistaan.

Ja siis tuossahan on myös E:t mukana, mutta silti ISTJ ja ISFJ pitäisi olla eniten edustettuna..

Phey
Viestit: 10
Liittynyt: 06.01.2015 18:14
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Phey » 12.01.2015 01:08

^hahah, johtuu juuri siitä, että INTJ:t ja INTP:t istuvat kotona tietokoneen äärellä suurimman osasta aikaa :lol:

Kuinka luotettava nettikysely voi olla? Itse tunnustan etten aina tiennyt minkä kohdan ruksia ja siten en tiedä, kuinka luotettava tulos on.

Passepartout

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 12.01.2015 15:56

Phey kirjoitti: Kuinka luotettava nettikysely voi olla?
Luotettavuus riippuu tietysti siitä, miten sen tekee. Kyllähän noissa aina voisi vastailla niin, että saa haluamansa lopputuloksen -itse ainakin mietin usein sitä, olenko oikeasti INTJ vai saanko sen tuloksen vain siksi että vastailen tavallaan "ihanneminäni" puolesta -ainakin minun mielestäni INTJ on noista ehdottomasti imartelevin tulos. Vaikka omasta mielestään vastaa rehellisesti, ihminen on kuitenkin aika haka huijaamaan itseään.

Sama juttu on persoonallisuushäiriötesteissä. Minut on siis testattu. Ensin täytettiin rasti ruutuun lomake -ja sitten sairaanhoitaja haastatteli pitkään ja hartaasti. En sitten viitsinyt missään vaiheessa todeta, että kai sä hoitsuparka tajuat että voisin tässä antaa sulle itsestäni ihan sellaisen kuvan kuin haluaisin? Pyrin siis tietysti olemaan rehellinen koska se oli oman etuni mukaista mutta vaikea uskoa että kukaan narsisti tai sosiopaatti olisi oikeasti niin typerä että jäisi tuohon seulaan. //OT

PhantomDig
Viestit: 2
Liittynyt: 05.02.2015 21:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja PhantomDig » 05.02.2015 22:46

Itse sain vastaukseksi INTJ (Introvert(89%) iNtuitive(12%) Thinking(50%) Judging(44%)).
Aika hyvin täsmäsi tulokset minuun minuun.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 11.02.2015 19:31

INTJ. Täsmää todella hyvin.
Harvinaista herkkua kuulua enemmistöön. :D

Prisca
Viestit: 9
Liittynyt: 13.02.2015 14:07
Viesti:

Re: MBTI-tyyppinne?

Viesti Kirjoittaja Prisca » 13.02.2015 15:26

ISTJ tuli tällä kertaa. Muistelen, että joskus on tullut myös INTJ.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa