Muuttaminen toiselle paikkakunnalle.

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Sami90
Viestit: 37
Liittynyt: 04.01.2015 00:02
Viesti:

Muuttaminen toiselle paikkakunnalle.

Viesti Kirjoittaja Sami90 » 08.06.2015 21:06

Kävin tänään kävelylenkillä, ja mietin semmosta, että olis sekin hieno vaihtoehto, että muuttaisin jonnekkin toiselle paikkakunnalle. Se vaan on aika iso prosessi. Pitää ensin löytää asunto jostain muualta. Sitten pitää käydä tekemässä vuokrasopimus uudessa kaupungissa. Ja sitten pitää vielä saada tavaransa sinne uuteen asuntoon.

Mietin semmosta myös, kun olen kuntouttavassa työtoiminnassa Pietarsaaressa. Mulla on sopimus voimassa vuoden loppuun. Jos kuntouttavan työtoiminnan lopettaa kesken sopimuksen ilman pätevää syytä, niin karenssi napsahtaa. Onko sitten muualle muuttaminen pätevä syy?

Olisin henkisesti valmis muuttamaan muualle. Asiassa vaan mietityttää nuo käytännön asiat, joista kirjoitin.

aura
Viestit: 102
Liittynyt: 04.03.2015 17:46
Viesti:

Re: Muuttaminen toiselle paikkakunnalle.

Viesti Kirjoittaja aura » 08.06.2015 21:36

Entä pystyisitkö odottamaan vuoden ja työtoiminnan loppuun? Säästämään hieman rahaa, selvittämään asumisasioita (tuet, sopimukset, yms) ja ehkä etsimään töitä/yms muualta, ja sitä kautta vaihtamaan luontevasti sijaintia?

Mistä syystä haluat muuttaa?

Itseänikin kyllä kiinnostaisi vaihtaa maisemaa, mutta taidan olla vielä vähän liian arka sellaisiin siirtoihin. Elättelen toivoa opiskelupaikasta. Lykkyä sinulle, toivottavasti löydät mukavan asunnon jostain mukavasta paikasta (:

Sami90
Viestit: 37
Liittynyt: 04.01.2015 00:02
Viesti:

Re: Muuttaminen toiselle paikkakunnalle.

Viesti Kirjoittaja Sami90 » 08.06.2015 21:52

Mietin, että olisko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Pietarsaaresta on moni ikäiseni muuttanut työn tai opiskelun perässä muualle.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Muuttaminen toiselle paikkakunnalle.

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 09.06.2015 19:45

Muuttaminen on tosiaan iso prosessi, etenkin jos se tapahtuu toiselle paikkakunnalle. Itse en tule varmaan koskaan muuttamaan kotikaupungistani, sen verran tykästynyt tähän olen - kaikesta huolimatta. Ja olen tosiaan myös liian arka noin isoon muutokseen. Kun koko elämäkin on täällä, niin eipä siihen näe mitään aihettakaan.

En ole täysin varma tuosta kuntouttavan työtoiminnan keskeyttämisestä ilman karenssia vedoten muuttoon, ymmärtäisi asian menevän läpi jos kyseessä olisi ns. "pakkotilanne", kuten kämppä menee alta tms.. Omavalintainen muuttaminen taitaa olla vähän siinä rajalla että hyväksytäänkö vai ei, mutta uskoisin kuitenkin että yhtään fiksumpi asiantuntija ymmärtää kyllä tilanteesi ja voi suostua tuohon.

Mietin vain, että olisiko sinun mahdollista odottaa kuitenkin vielä se vuosi? Saisit samalla käytyä työtoiminnan loppuun, säästettyä rahaa ja ehkä noita käytännönkin asioita hoidettua? Voisit sitten tavallaan aloittaa uudella paikkakunnalla "puhtaalta pöydältä", kun ei ole mikään tavallaan "jäänyt kesken".

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa