Pukeutuminen

Mitä tahansa yleistä, jolle ei ole omaa aluettansa.
Reaperi
Viesti:

Re: Pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Reaperi » 28.12.2014 19:58

Itse pukeudun pääsääntöisesti käytettyihin armeijaylijäämä vaatteisiin. Niitä on tullut ostettua niiden halpuuden, käytännöllisyyden ja kestävyyden takia. Onhan se myöskin kierrättämistä, joten ekoaktivistit eivät ainakaan voi valittaa. :) Vaatteideni värimaailma on suurimmalta osin vihreän ja ruskean eri sävyjä, yleensä oliivinvihreää.

Tällaisena nuorena lukiolaisena pukeutumistyylini eroaa muista ikäisistäni melkoisesti. Täällä meilläpäin nuoret miehet yleensä pukeutuvat huppareihin, farkkuihin ja skeittareihin. Minä puolestani pidän yleensä ylläni jonkin maan armeijan kauluspaitaa, kenttä- tai paraatihousuja ja maihareita. Varsinkin nyt talviaikaan eron pukeutumisessani muihin näkee hyvin selvästi, sillä tapanani on käyttää polviin asti ulottuvaa sarkamanttelia kylmillä keleillä.

Ilona1596
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilona1596 » 28.12.2014 21:08

Mulle on ihan sama, mitä ihmisillä on päällä, ei kiinnosta pätkääkään. Voin jutella jonkun kanssa koko illan muistamatta tai huomaamatta mitä henkilöllä oli päällään. Noottia olen saanut joskus harvoin tästä piirteestäni, sillä kuuluisi kaiketi hyvään käytökseen, että havaitsee toisen uuden puseron. Itse viihdyn vain mukavissa vaatteissa, mahdollisimman huomaamattomissa. En tykkää ylipäänsä koristautua. Olen myös mielestäni luontaisesti tyylitön, ja lisäksi köyhä, joten eipä tuota olisi varaakaan ostella rättejä suuremmalti. Joku mainitsi mao-asut, mikä nauratti, ja joo, sopis mulle mainiosti, että mao-asu kävisi korrektista vaatteesta tilaisuuteen kuin tilaisuuteen.

Milka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Milka » 28.12.2014 21:34

Jaan Ilonan kokemuksen siitä, ettei minulle merkitse suuriakaan mitä jollakulla on päällänsä -ainoastaan poikkeavan epäsiistiin ilmestykseen voin hieman kiinnittää huomiota. Oma pukeutuminen on peruslinjaa farkut ja neulepaita... Onneksi töissä työnantaja antaa firman vetimet käyttöön niin ei tarvitse miettiä työpukeutumista.

Minäkään en tapaamisen jälkeen juurikaan muista, mitä toisella oli ollut päällä. Sama pätee ruokailuun: muut voivat muistella jälkikäteen jotain ravintolakäyntiä ja mitä herkkuja siellä oli tullut syötyä -minulla ei ole mitään mielikuvaa siitä, mitä oli tullut suuhunsa laitettua.

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 01.03.2015 22:37

Pihlajapeto kirjoitti:Mä taidan olla vähän päinvastainen kuin tämän keskustelun aloittaja. :D Tykkään pukeutua ja meikata, vaikken ymmärrä muodista enkä kyllä meikkaamisestakaan mitään. Pukeutumisessa mulle ei olekaan tärkeetä muodin seuraaminen vaan lähinnä se, että musta voi pukeutumisen perusteella päätellä jotakin - jollekin se on ehkä jotain negatiivista, kun taas jollekin toiselle jotain positiivista. Esimerkiks mun musiikkimaku on varmaan pääpiirteittäin helppo arvata vain vaatteiden perusteella. Toisaalta haluan myös usein pukeutua nätisti, mutta en todellakaan joka päivä jaksa panostaa siihen.
Mulle tuli kanssa ihan samat tunteet, sillä poikkeuksella että olen nuori mies. Tykkään pukeutua tyylikkäästi ja suosin esimerkiksi kauluspaitoja ja hienoja farkkuja/suoria housuja huppareiden ja verkkareiden sijasta. Enemmänkin tuntuu että ikäryhmässäni (22v) tätä "hienoihin pukeutumista arkena" jotenkin oudoksutaan kuin pidetään positiivisena asiana. Muodista ei välitä tippaakaan enkä toki siitä mitään ymmärräkään, mutta haluan tavallaan viestittää pukeutumisellani omaa olemustani ja persoonaani. Aiemmin suosin melko hyvin katukuvaan sekoittuvia värejä kuten mustaa, valkoista ja harmaata, mutta nyttemmin olen alkanut pukeutua värikkäämmin.

En vain oikein osaa liikkua missään collegeissa ja jokkareissa oli sitten arki tai pyhä. Lähikauppaa pidemmälle en noissa tamineissa liiku. Muuten on lähes poikkeuksetta päällä jokin nätti kauluspaita ja vaaleat farkut - menin sitten kaupungille, sukulaisiin tai lenkille.

Minusta on vain kiva panostaa ulkonäköön ja siihen mitä päällensä laittaa. Siisti ulkoasu vaikuttaa itsetuntooni ja itseluottamukseen. Luonnollisesti myös hygienia on minulle ehdottoman tärkeää. Tarkoituksena ei siis todellakaan ole pönkittää egoani tai saada yltiöpäistä huomiota vaan teen tämän kaiken lähinnä itseni takia.

Kaikesta huolimatta pidän itseäni melko nörttinä tapauksena, joten ei ehkä ihan ulkoisesti uskois. :D

Passepartout

Viesti Kirjoittaja Passepartout » 02.03.2015 14:53

^^Olet Niksuu sitten ihan kuin mieheni. Sen mielestä on aivan mahdotonta pitää verkkareita muuta kuin treeneissä ja treeneissäkin sillä on yleensä kyllä juoksutrikoot. Siistit farkut ja kauluspaita/siisti t-paita. Mieheni myös kanssa tykkää kirkkaista väreistä.

Jutun juju on siinä, että mies näyttää siistiltä ja hyvin puketuneelta jos sillä on farkut/suorat housut ja kauluspaita. Nainen, jolla ei ole mitään muuta (alusvaatteiden lisäksi) EI näytä huolitellulta vaan tylsältä ja lattealta. Naiselle ei ikään kuin riitä se pukeutumisstandardi mikä tekee miehestä hyvin pukeutuneen.

Tiedän tuon siitä että minulla on kesällä yleensä sellaiset siistit vaellushousut/katkolahjehousut (ne on nykyään oikeasti oikein siistejä, vähintään yhtä siistejä kuin farkut) ja tekninen kauluspaita. No näytänkö hyvin pukeutuneelta? En, koska naisille tuo ei riitä.

Tai sitten mulla on joku ällitys ja vaan luulen näyttäväni ei-huolitellulta.

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 02.03.2015 16:58

Passepartout kirjoitti:^^Olet Niksuu sitten ihan kuin mieheni. Sen mielestä on aivan mahdotonta pitää verkkareita muuta kuin treeneissä ja treeneissäkin sillä on yleensä kyllä juoksutrikoot. Siistit farkut ja kauluspaita/siisti t-paita. Mieheni myös kanssa tykkää kirkkaista väreistä.

Jutun juju on siinä, että mies näyttää siistiltä ja hyvin puketuneelta jos sillä on farkut/suorat housut ja kauluspaita. Nainen, jolla ei ole mitään muuta (alusvaatteiden lisäksi) EI näytä huolitellulta vaan tylsältä ja lattealta. Naiselle ei ikään kuin riitä se pukeutumisstandardi mikä tekee miehestä hyvin pukeutuneen.

Tiedän tuon siitä että minulla on kesällä yleensä sellaiset siistit vaellushousut/katkolahjehousut (ne on nykyään oikeasti oikein siistejä, vähintään yhtä siistejä kuin farkut) ja tekninen kauluspaita. No näytänkö hyvin pukeutuneelta? En, koska naisille tuo ei riitä.

Tai sitten mulla on joku ällitys ja vaan luulen näyttäväni ei-huolitellulta.
Onhan se ihan totta, että nainen on aika paljon eri asemassa mitä tulee pukeutumiseen kuin mies. Miehillä on se tietty pukeutumisstandardi, kuten tuo suorat housut/kauluspaita tai sitten joku tumma puku - ja se riittää, sen kummemmin asiaa märehtimättä. Naisilta vaaditaan enemmän, jotain joka tavallaan erottaa hänet muista naisista. Siis jos haluaa jotenkin erottua. Mutta siis jotenkin pitäisi aina olla pukeutumisella tavallaan "yllättämässä". Muuten katsotaan heti varmaavarpuseksi, vaikka ei siinäkään minusta mitään pahaa ole.

Vaikka siistiltä tuo minunkin pukeutumiseni yleisesti vaikuttas, kyllä sitä ikäisissäni silti jonkin verran kieroon katsotaan. Katsokaas kun parikymppisen nuoren miehen pitäisi pukeutua huppareihin ja niihin lökäpöksyihin. Minun pukeutumisesta monet ikäiseni saavat helposti sellaisen käsityksen, että yritän esittää jotain tai vain muuten kuvittelen olevani heitä parempi.

mietteliäs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mietteliäs » 02.03.2015 22:18

vastausta erellisiin,,,,

jeps mietteitäni aiheeseen elikkäs en kiinnitä juurikaan huomiota toisten pukeutumiseen missään mielessä jollei mennä ääripäihin esim roskistyykkari tai ääripään väriläiskä sateenkaari vilkkuvineen värivaloineen jota ei voi olla huomaamatta.mutta vaikuttaako kumpikaan minuun mitenkään sen enempään niin ei.

itse pukeudun yleensä rennosti farkut eivät kuitenkaan koskaan ole olleet minun juttuni vaikka ne olisivat sopineetkin minun roppaani.(farkut nyt kuitenkin menevät massan puolelle monessakin mielessä tyyliin aina vaan farkkuja,,,,ääh.no toki monesta muustakin asiasta voi toki yleestää joten ohi tästä :P )

itse pukeuduin kanssa kauluspaitaan ja suoriin huosuihin +villapaita ja nahkatakki,mutta se sijottui kun olin 15v-20v elikkäs en kanssa ikälaisteni tavalla

sitten siirryn ihan vaan rentoon pukeutumistyyliin,,,mitä milloinkin

yleensä kuitenkin pidän siistin ja hygieenisen tyylin jollen nyt sitten satu reppaamaan autoani ja olemaan kyynerpäitä myöden öljyssä ja tälleen mutta kuitenkin eriasia

olisin varmasti jatkanut kauluspaita suorat housut linjalla mutta tuli muuta ajattelimisen aihetta monessakin mielessä ja tyyli muuttui,,,,,,,,

ei liittynyt esim rahalliseen kehitykseen mitenkään kun "harrastus toiminta oli kukoistavaa" ei naapurit olis koskaan tajunneet mun rennosta pukeutumis tyylistä mihin kategoriaan kuuluisin tulojen perusteellani :mrgreen: (ei kuitenkaan mitään gollege hupparia tai muuta sen sellasta koulu gategoriaa,,,:P)

hehehhee mikä nytten jälkeinpäin selittyi juurikin introjen hmm vaatimattomuudella jonka kyllä alle kirjoitan en ole koskaan nähnyt syytä levennellä saavutuksillani tai autoillani jotka ovat olleet kulkupelejä eivät muuta ja muiden kulku pelit tai saavutukset eivät kanssa ole kiinnostaneet sen enempää

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 03.03.2015 17:31

Varsin vaatimattomiahan me introvertit usein olemme, emme tosiaan leveile saavutuksillamme ja siksi monet varmaan kuvittelevat että olemme täysiä nollia.

Mitä tulee tuohon siististi pukeutumiseen, niin sillä ei suinkaan ole tarkoitus mitenkään leveillä - jotkut nimittäin ottavat sen helposti niinkin. Haluan vain tavallaan viestittää omalla pukeutumistyylilläni jotain itsestäni ja siitä, että olen kuitenkin jossain määrin muista poikkeava, enkä laumaeläjä.

Ei siis ole tarkoitus hakea tällä ihmisiltä yhtään ylimääräistä huomiota, vaikka tietysti sitä nuorena miehenä ajattelee että eihän se haittais vaikka joku vastakkaisen sukupuolen edustaja sitä paremmin huomaisi. ;)

aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aura » 05.03.2015 10:58

Meikkaisin varmaan muuten, koska meikkaaminen on mukavaa ja luovaa näpertelyä, mutta ajatus kemikaaleista inhottaa, ja olen laiska puhdistamaan kasvojani. Kuulostaa itserakkaalta, mutta olen mielestäni myös kauniimpi ilman meikkiä. Ajattelen näin kyllä muistakin ihmisistä, luonnollisuus yhdistettynä itsevarmuuteen on parasta kosmetiikkaa.
Olen mukavuuspukeutuja, mutta välillä on mukava neppailla yksityiskohtien kanssa ja tuoda asusteilla pientä twistiä omaan tyyliin. Yleensä ostan kaikki vaatteeni henkkamaukasta, sieltä basic-osastolta, ja villapaidat, huivit ja muut härpäkkeet kirpputoreilta. Kirpputoreja kiertäessä mulla on nyrkkisääntönä, että käyn vain hyväntekeväisyyskirppiksillä, koska siellä tavarat on järjestetty loogisesti, eikä tarvitse hukata aikaa turhaan penkomiseen. Välillä on kiva käydä normikirppiksillä katsomassa, mitä kaikkea kummallista sinne on viety, mutta vaateostoksilla haluan vain hankkia tarvittavat jutut ja poistua. Pidän yleensä trikoohametta ja -legginsejä, näytän rennolta, mutta täytän perussiisteyden kriteerit. Suurin osa vaatteistani on mustia ja kuviottomia, ja ne sopivat kaikki yhteen toistensa kanssa, mikä säästää aikaa ja energiaa päivän vaatteita valitessa, ja ehkäisee kaiken maailman pukeutumiskriisejä :D

niksuu93
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 08.03.2015 16:20

aura kirjoitti:Kuulostaa itserakkaalta, mutta olen mielestäni myös kauniimpi ilman meikkiä. Ajattelen näin kyllä muistakin ihmisistä, luonnollisuus yhdistettynä itsevarmuuteen on parasta kosmetiikkaa.
Kumpa useampikin nainen oivaltaisi tämän. Minusta on ollut aina teinistä lähtien samalla kamalaa mutta myös huvittavan koomista katsella, millä tavalla nuoret naiset pakkeloivat naamaansa. Meikkiä laitetaan aivan liikaa, kosmetiikkaa käytetään häkellyttävän paljon ja ulkokuori muutenkin muistuttaa usein jo enemmän puunattua nukkea kuin elävää ihmistä. Silmät mustana, huulet aina tulipunasena ja muutenkin kasvot ja keho niin käsiteltynä kuin vain olla ja voi. Ainakaan minusta tällainen ei todellakaan ole kaunista.

Myönnän että kevyt, hento meikkaus usein korostaa niitä nättejä piirteitä, mutta tässä vähempi on enempi. Minä ihailen juuri sitä luonnonkauneutta ja kuten hienosti kuvasit, itsevarmuus kruunaa kokonaisuuden.

Minäkin pitkään harrastin tosiaan tuota yksiväristä, kuviotonta pukeutumista ja suosin hillittyjä sävyjä kuten mustaa, harmaata ja valkoista. Nyttemmin olen alkanut "opetella" pukeutumaan hieman värikkäämmin. Tällä hetkellä olen tykästynyt punaisen paidan ja vaaleansinisten farkkujen yhdistelmään. Usein kesällä ja lämpimämmällä säällä kiinnitän näihin seikkoihin enemmän huomiota, talven harmauteen sulaudun tyypillisesti vielä entisellä tyylilläni. :P

Vastaa Viestiin